تردد خودرو‌ها در قزوین از مرز ۱۴ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه گذشت

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: دستگاه‌های تردد شمار، عبور و مرور ۱۴ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۲۰۲ خودرو را در استان ثبت کردند.

جواد حق لطفی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای قزوین گفت: دستگاه‌های تردد شمار از ۲۵ اسفندماه گذشته تا پایان هفتمین روز از سال جدید با ۱۲ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، عبور و مرور ۱۴ میلیون و ۶۸۶ هزار و ۲۰۲ خودرو را در استان ثبت کردند.

حق لطفی افزود: در حال حاضر ۴۰ دستگاه سامانه تردد شما در سطح آزادراه ها، بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی این استان نصب و کار عبور و مرور خودرو‌های سبک و سنگین را برعهده دارند.

وی بیان کرد: روز گذشته و در هفتمین روز از سال جدید تردد یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۷۸۹ دستگاه خودرو در مسیر‌های ارتباطی استان ثبت شد که این میزان تردد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی به تعداد جا به جایی مسافران نوروزی استان از طریق پایانه‌های حمل مسافر هم اشاره کرد و افزود: همزمان با آغاز تعطیلات نوروزی و از ۲۵ اسفنده ماه گذشته تا پایان هفتمن روز از سال جدید ۳۱ هزار و ۹۳۴ مسافر توسط ناوگان اتوبوس و سواری در پایانه‌های مسافربری استان به اقصی نقاط کشور جا به جا شدند که این میزان در مدت مشابه سال گذشته با ۱۸ درصد کاهش، ۳۸ هزار و ۸۸۷ مسافر همراه بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین یادآور شد: با توجه به آغاز موج دوم سفر‌های نوروزی از رانندگان انتظار داریم تا ضمن رعایت مقررات رانندگی، جاده را نیز بخشی از سفر بدانند و به ازای هر ۲ تا سه ساعت رانندگی، حداقل ۲۰ دقیقه را به استراحت پرداخته و سپس ادامه مسیر دهند و در عین حال نیز از هرگونه توقف در حاشیه راه ها، به ویژه در آزادراه خودداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.