کاخ سفید: به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهیم داد

کاخ سفید اعلام کرد: علی رغم تلفات انسانی، به رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق هوا ادامه خواهد داد.

آمریکا و کشور‌های غربی پس از آنکه نتوانستند رژیم صهیونیستی را مجاب به بازگشایی مرز‌های زمینی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه کنند، اکنون در حال رهاسازی کمک‌ها به صورت هوایی هستند؛ موضوعی که انتقادات زیادی را به همراه داشته است. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز (سه شنبه) اعلام کرد آمریکا به رهاسازی کمک‌ها به صورت هوایی در غزه ادامه خواهد داد. 

در بیانیه منتشر شده از سوی کاخ سفید آمده است: علی رغم جان باختن فلسطینیان (براثر غرق شدن، ازدحام جمعیت، و یا سقوط کمک‌ها به روی آنها)، واشنگتن همچنان متعهد به رساندن کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق مسیر هوایی است. 

این بیانیه می‌افزاید: رهاسازی کمک‌های بشردوستانه به صورت هوایی یکی از چندین روشی است که ما به کمک آن به دنبال رساندن کمک‌ها به مردم نیازمند غزه هستیم و آمریکا به انجام آن ادامه خواهد داد. 

ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه از طریق آسمان انتقادات زیادی را به همراه داشته است. نخست اینکه این اقدام بسیار خطرناک است. تاکنون بازنشدن چتر کمک‌های بشردوستانه باعث جان باختن دستکم شش فلسطینی شده است. 

همچنین در جدیدترین مورد سقوط این کمک‌های بشردوستانه به آب و تلاش فلسطینیان برای دستیابی به آنها، باعث غرق شدن ۱۲ فلسطینی شد. از آنجا که این کمک‌ها از طریق سازمان‌های بشردوستانه انجام نمی‌شود، ازدحام جمعیت برای تصاحب این کمک‌ها همواره باعث کشته و زخمی شدن افراد می‌شود. 

سازمان‌های بین المللی از جمله آنروا بار‌ها اعلام کرده اند مسیر‌های زمینی بهترین و مطمئن‌ترین راه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه هستند، اما آمریکا و متحدانش توانایی تحت فشار قرار دادن اسراییل برای بازگشایی مرز‌های زمینی را ندارند.

برچسب ها: جنگ غزه ، فلسطین ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آمریکا هم ناتانیاهو ی وحشی رو نتونست راضی بکنه برای کمک رسانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
ایران هم نمیتونه هوایی کمک بفرسته ???
آخرین اخبار