لوکاشنکو: تروریست‌های حمله مسکو می‌خواستند وارد بلاروس شوند

رئیس جمهور بلاروس از تلاش تروریست‌های حمله مسکو برای ورود به این کشور خبر داد.

حادثه تروریستی حمله به سالن کنسرت در مسکو که با جان باختن ۱۳۹ تن و زخمی شدن ۱۸۰ نفر دیگر همراه بود، گرچه با پذیرش سازمان تروریستی داعش همراه بود، اما مقامات ارشد روسیه بر این باورند اوکراین در این حادثه دخیل بوده است. اصلی‌ترین سازمان‌های اطلاعاتی روسیه در این باره، تلاش ۴ تروریست این حادثه برای فرار به اوکراین پس از انجام این حمله بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس و تنها متحد روسیه در قاره اروپا که خاک را در اختیار این کشور برای حمله به اوکراین قرار داد، امروز (سه شنبه) اعلام کرد تروریست‌هایی که به سالن کنسرت مسکو حمله کرده بودند در ابتدا قصد داشتن به بلاروس فرار کنند نه اوکراین.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه پس از این حادثه مدعی شده بود اوکراین شکافی را در مرز خود برای فرار این تروریست‌ها به خاکش ایجاد کرده بود؛ ادعایی که مقامات اوکراینی به شدت آن را رد می‌کنند. 

لوکاشنکو در ادامه خاطر نشان کرد: طی این حادثه تروریستی سازمان‌های اطلاعاتی روسیه و بلاروس با همکاری یکدیگر خودروی تروریست‌ها را رهگیری کردند. این خودرو از مسکو به سمت منطقه بریانسک حرکت کرده بود که در مرز مشترک بلاروس و اوکراین است و در همانجا نیز تروریست‌ها دستگیر شدند. 

وی تاکید کرد: ما به سرعت اقدام به ایجاد پست بازرسی در مرز خود کردیم. به همین دلیل نیز تروریست‌ها نتوانستند وارد مرز ما شوند. آنها با دیدن پست بازرسی ما تغییر مسیر داده و به سمت مرز میان روسیه و اوکراین حرکت کردند. من و پوتین در پی این حادثه تروریستی یک شبانه روز کامل نخوابیده و با یکدیگر در ارتباط بودیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
نخابیدی که اینطوری حرف زدی یه ساعت کاش خوابیده بودید ی‌کیت ن بعد با هم هماهنگ میکردی حرف میزدی
آخرین اخبار