مسکو: مذاکرات صلح اوکراین در سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است

گندا گاتیلوف از سوئیس به دلیل تغییر وضعیت بی طرفی خود در جنگ اوکراین انتقاد کرد و مذاکرات صلح این کشور را محکوم به شکست خواند.

جنگ اوکراین از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ آغاز شده و طی ۲ سال گذشته این روسیه بوده که دست بالا را در جبهه‌های نبرد داشته است. با این حال، کی یف با حمایت مقامات غربی به دنبال آن است که بدون مشارکت دادن روسیه کنفرانس‌های صلحی را برای پایان بخشیدن به این جنگ ترتیب دهد. کنفرانس امسال قرار است به میزبانی سوئیس برگزار شود. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، گندا گاتیلوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در ژنو امروز (سه شنبه) اعلام کرد مسکو اقبالی برای سوئیس به منظور پیشبرد طرح صلح اوکراین نمی‌بیند. 

روسیه به مانند کنفرانس سال گذشته صلح اوکراین، به کنفرانس سال جاری دعوت نشده است. 

گاتیلوف در ادامه تاکید کرد: تا آنجا که من می‌دانم هیچ امکانی برای آنکه سوئیس بتواند چیزی را سازمان دهی یا رهبری کند، ندارد. ابتکار عمل سوئیس بدون مشارکت روسیه محکوم به شکست است. 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: گرچه روسیه مخالف با هر گونه مذاکره برای پایان بخشیدن به جنگ نیست، ما در گفتگو‌های سوئیس مشارکت نمی‌کنیم. متاسفانه سوئیس بی طرفی خود را در پی ایستادن در کنار یکی از طرف‌های منازعه از دست داده است. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که سوئیس گرچه جزو ناتو و اتحادیه اروپا نیست، اما تحریم‌های این اتحادیه علیه روسیه به دلیل جنگ اوکراین را اجرایی می‌کند و ۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون فرانک (معادل ۸ میلیارد و ۵۳۰ میلیون دلار) از دارایی‌های این کشور را در بانک‌های خود بلوکه کرده است. 

گاتیلوف این اقدام سوئیس را دزدیدن پول‌های روسیه خواند و افزود: به همین دلیل است که ما باور داریم سوئیس وضعیت خود را به عنوان یک کشور بی طرف در مناسبات بین المللی از دست داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار