تشکیل سه کارگروه برای تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن

امروز در جلسه شورای عالی مسکن بر تشکیل سه کارگروه در جهت پیگیری منابع مالی و تکمیل پروژه های نهضت ملی مسکن تاکید شد.

محمد حسین سروش سرپرست مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی  با اشاره به اولین جلسه این مرکز در سال جدید که امروز سه‌شنبه هفتم فروردین برگزار شد، گفت: این جلسه با هدف احصای برنامه‌ها و راهبرد‌های وزارت راه و شهرسازی جهت تحقق شعار سال مبنی بر «جهش تولید با مشارکت مردم» با حضور جمعی از معاونین و مدیران وزارتخانه برگزار شد.

سرپرست مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد سامانه «پیمان برای پیشرفت» در اسرع وقت راه اندازی شود.

وی افزود: این سامانه به عنوان رابط بین وزارت راه و مردم برای معرفی طرح‌ها و ظرفیت‌های موجود در پروژه‌های وزارت راه و شهرسازی با هدف افزایش مشارکت مردم است.

به گفته سروش، سامانه «پیمان برای پیشرفت» بستر فناورانه جهت افزایش مشارکت مردم در تصمیمات وزارت راه وشهرسازی فراهم می‌کند و طرح‌ها و راهکار‌های مردم و نخبگان را در خصوص برنامه‌های وزارتخانه دریافت خواهد کرد که با پیگیری‌های انجام شده به زودی رونمایی می‌شود.

سرپرست مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی، راه اندازی زیرساخت‌های نرم افزاری و پلتفرم‌های فناورانه نظیر ایجاد قرارداد‌های هوشمند را از دیگر اهداف پیش رو دانست.

وی در ادامه به نقش‌های مختلفی که مردم می‌توانند در ایجاد جهش تولید در بخش‌های مسکن و حمل و نقل داشته باشند، اشاره کرد و گفت: این نقش‌ها از حوزه نظارتی تا مشارکت در تصمیمات و پروژه‌های عملیاتی را شامل می‌شود و می‌توان از ظرفیت‌های مردمی با تعیین اهداف کمی و شاخص و تعیین حوزه‌های موضوعی در جهش تولید، بهره‌مند شد.

سروش یادآور شد: بررسی ظرفیت گروه‌های مردمی و جهادی، تشکل‌های مردم نهاد و شرکت‌های بزرگ و کوچک و متوسط از دیگر موضوعاتی بود که در این جلسه در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنين امروز ۷ فروردین شورای مسکن به ریاست مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی همراه با تمامی معاونان وی در ساختمان دادمان برگزار شد.

در این نشست معاونان حوزه‌های مسکن و ساختمان، شهرسازی، بازآفرینی شهری ایران، شهرهای جدید، سازمان ملی زمین و مسکن، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، مسکن انقلاب اسلامی و سایر بخش‌های مرتبط به ارائه برنامه‌های خود در سال پیش‌رو پرداختند.

مقرر شد تا سه کارگروه به منظور پیگیری مالی پروژه‌های در حال احداث، استفاده از ظرفیت انبوه‌سازان برای اجرای به موقع پروژه‌های در دست ساخت و پیگیری صنعتی‌سازی و بهره‌مندی از فناوری‌های نوین برای تسریع در اجرای پروژه‌ها و کیفی‌سازی تشکیل شود.

منبع: وزارت راه و شهرسازی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
سلام میگم چرا کسی پیگیری این موضوع نیست که چرا اداره مسکن ملی که میخواد شروع به ساخت ساز بکنه هر3ماه مبلغ 70-80میلیون پول میخاد..آیا کسی اینقدر پول داره که هر3ماه اینقدر پول واریزکنه بحساب اداره مسکن سازی..باکدوم حقوق باکدوم پول .اینقدر پول بایدواریزبشه..چرا هیچ مسوولی بفکراین موضع نیست..همه دارن انصراف میزنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۵۳ ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
به داد مسکن ملی کاشان برسید فقط میگن واریز وجه، واریز تا کی، از کجا بیاد، دزدی کنیم
Austria
ناشناس
۱۸:۰۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
اگر مسکن ملی رو بدن بیمانکاران داخلی، و نظارت خوب داشته باشن کار خوب بیش میرود، لطفا مسکن رو نسبارید دست کمونیستها، چین،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
چرا حقوق را به روز رسانی نمیکنید . مثل جریمه رانندگی .پول رهن خانه ندارم .بی وجدانها
United States of America
حمیدرضا غلامی
۱۴:۰۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
سلام علیکم
خسته نباشید
بخدا هیچ کارگروهی نمیخواهد
فقط:
۱-میزان سودتون را از 15به ۴درصد تقلیل دهید
۲-بانک مسکن پول مردم را بدهد و اینقدر نگوئید آورده آورده آورده داشته باشید.
من اگر سیصد الی چهارصد میلیون آورده داشتم تا حال با ۵٠سال سن صاحب خانه شده بودم و منت رئیسی و روحانی و دولت نمیکشیدم با ده میلیون حقوق معلمی!!!!!!

خواهشا به بانک نسبتا نامهربان مسکن بگید با ۳٠میلیون شما که هر چند ماه میدید ما صاحب قبر میشیم نه خانه!!!


خدایا..........
Brazil
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آقای وزیر منتظر مافیا و پیمانکاران بساز ونفرش محتکرها نباشید..از شرکت ها چینی دعوت کنید تا برای مردم محروم
مسکن سریع بسازند..ولا ه امروزه مستاجر باشی و کمیته امامی ویا بهزیستی باشی . دولت محترم باید در وهله اول
برای این گروه مسکن بسازد ن زمین ب سرمایه دار داده
شود.وانرا فریز کند ونسازد وبعد چند سالی چندین برابر قیمت
ک خریده بیک آدم بدبخت و مستاجر بفروشد.واندک پس انداز
آنرا. اچنگش در آورند..این انصاف نیست..و و
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
من درهمسایگی نهاد ریاست جمهوری زندگی می کنم یه خونه رو ۵ماه قبل تخریب کردن الان طبقه پنجم آپارتمان جدید ودارت سقف میزنن دقیقا از ساختمان کوثرریاست جمهوری قابل رویت هست نه کارگروه زدن نه کار خاصی داره انجام میشه الان دوسال از من پول گرفتن قیمت ساخت ۳برابر شده وهیچ وقتی میگم هیچ ینی واقعا هیچ کار عمرانی روی زمین تخصیصی انجام نشده حتی یه مشت خاکبرداری نکردن فقط هزینه های کارگروه اا از بیت المال نابودمیشه .آقای رئیس جمهور از طبقات ساختمان کوثر ریاست جمهوری میتونه هرروز شاهد تکمیل شدن این ساختمون باشه و بدونه که با حرف کار پیش نمیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
خواهش می کنم پیگیر مسکن ملی شهر بجنورد که اسمش پروژه برکت و در نزدیکی شهرک فرهنگیان داره ساخته میشه باشید الان نزدیک به چهار ساله که ما واریزی انجام دادیم و170میلیون پول کردیم ولی خبری از تحویل خونه نیست
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۰۹:۱۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
سلام بنده ساکن پاکدشت و یکی از ثبت نام کنندگان طرح نهضت ملی مسکن پاکدشت پروژه کبود گنبد هستم که بعد از حدود دو سال و برداشت صد و چهار میلیون تومانی از حسابم و پیامک مجدد بابت واریز چهل میلیون تومان دیگر پروژه هیچ پیشرفتی نداشته و حتی گودبرداری کامل هم نشده چهارتا چاله کندن ب اسم گود برداری و چند ماهه همینجوری ولش کردن هیچ کس هم جوابگو نیست به اداره راه و شهر سازی پاکدشت هم که مراجعه میکنیم یا جواب سر بالا میدن یا میگن برید سه سال دیگه پروژه کامل میشه.
امشب که تاریخ ده دوازده چهارصد و دو هستش میبینم خبری منتشر شده مبنی بر اینکه رئیس کل راه و شهرسازی تهران گفته که هیچ پولی از حساب متقاضیان برداشت نشده به غیر از بیست و شش میلیون تومان.... پس در این صورت ما متقاضیان یا توهم زدیم یا داریم دروغ میگیم اما ایشون با خودش فکر نمیکنه ک ما سند و مدرک داریم بابت این واریزی ها و پول‌هایی ک از حسابمون برداشت شده؟
من با سند و مدرک تک به تک حرفامو ثابت میکنم شماهم بیا ثابت کن که فقط بیست و شش میلیون برداشت شده....
مگر قرار بر این نبود با هر پیشرفت در پروژه از متقاضیان درخواست آورده بشه
پس این در خواستهایی که میاد بابت چی هستش وقتی هیچ پیشرفتی درکار نیست؟
والله ملت گرفتارند و چهار تا کارگر بخت برگشته اومدن از سر ناچاری در این طرح ثبت نام کردند با هزار امید و آرزو که بلاخره صاحب خونه میشن که اینم انگار امید و آرزوی واحیی بیش نیست..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آبرو و اعتبار این دولت در گرو ساخت و تحویل این ۴ میلیون مسکن در این یکسال پایانی عمر دولته
چون دولتی نونست با آورده کم و سود ۴ درصد مردم رو صاحب خونه کنه
ولی این دولت با آورده بالا و سود ۵برابر یعنی ۱۸ درصد هنوز که هنوزه نتونسته!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
مسکن‌ملی و مهر و یارانه و سهام عدالت و کارمندی یعنی پرورش مفت خور و مصرف کننده و تولید گدا

دقیقا داریم راهی رو میریم که ونزوئلا رفت.بیشترین مخزن نفت کره زمین رو داره حتی از مجموع کویت و عربستان و امارات بیشتر نفت داره ولی بزرگترین گدای آمریکای جنوبی شده چون هوگو چاوز پولپاشی کرد و مردمش هم به مفت خوری عادت کردن
United States of America
H
۰۸:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
چرا برا کارمند وزارت نشسته هیچ اقدامی نمیکنن قشر اجاره نشین کشور کارمند و بازنشسته و کارگران دریک کلام حقوق بگیر ها هستن
Iran (Islamic Republic of)
م
۰۰:۳۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
چند سال پول واریز کردیم هیچ خبری نیست همون داد بودیم طلا کلی ارزش داشت طلا اون موقع 850 گرمی بود همش دروغ و وعده و وعید میدید جمع کنید این سیا بازی هارو هر سال یه طرح الکی میدید مارو دلخوش کنید خبری از مسکن نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
فقط دمتون گرم هرکاری میکنید زودتری پدرمون در اومده از اجاره نشینی و اجاره دادن
Iran (Islamic Republic of)
اصفهان اصفهان اصفهان اصفهان
۲۳:۳۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
ساخت های غیر مجاز تخریب شوند تشکر از دولت و مجلس
Iran (Islamic Republic of)
اصفهان
۲۳:۲۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
دولت و مجلس شریف ساخت و ساز غیر مجاز را تخریب کند با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
باشگاه خبرنگاران جوان چند بار دیگه با این مضمون پیام فرستادم اونهم اینکه خواهشاً پیگیر این وام مسکن ملی با سود4درصدکه برای کمک به دهک های یک تا چهار در نظر گرفته بودند و آن مصوبه برج خردادپارسال دولت با ریاست خود آقای ریسی تو آن جلسه بود باشید . بپرسید پس چی شده و کجا رفت .اصلا چرا همش دستور میده . عملشش کجاست؟ . موضوع به این واضحی چرا پیگیر مسعولان زیر دستش تو هیات دولت خودش نیست ؟ آخه ما که دهک چهار هستیم چطور باید قسط شش میلیون و نیم برا وام سیصد تومان بدیم
آخرین اخبار