مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

بازدید ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار مسافر نوروزی از اماکن گردشگری فارس/حافظیه در صدر بازدید‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: بیش از ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا کنون از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی این استان بازدید کرده اند.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس امروز هفتم فروردین ماه با اشاره به بازدید بیش از ۴ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر از اماکن مذهبی، تاریخی و طبیعی این استان، اظهار کرد: طبق آمار‌های ارائه‌شده تاکنون بیش از ۷۸۱ هزار و ۹۳۴ مسافر نوروزی از اماکن تاریخی و فرهنگی فارس دیدن کرده اند. 

او افزود: این بازدید‌ها از ۲۴ اسفندماه پارسال تا دیروز ششم فروردین ماه ۱۴۰۳ از همه اماکن تاریخی و فرهنگی این استان انجام شده است. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: در مدت مذکور مجموعه فرهنگی تاریخی حافظ با ۲۵۲ هزار و ۱۱۲ نفر بازدیدکننده در صدر آمار بازدید‌ها قرار دارد و پس از آن مجموعه جهانی تخت جمشید با ۱۶۲ هزار و ۳۸۹ نفر و مجموعه فرهنگی سعدی با ۱۲۹ هزار و ۷۵۰ نفر در رتبه‌های بعدی بازدید‌های مسافران نوروزی قرار دارند. 

ثابت اقلیدی اضافه کرد: با توجه به شدت بارندگی‌ها باز هم شاهد حضور مسافران و بازدیدکنندگان در اماکن تاریخی و فرهنگی استان بودیم.

او بیان کرد: دیروز نیز بیش از ۲۵ هزار و ۸۲۶ نفر از مجموعه فرهنگی حافظیه و ۱۳ هزار و ۲۳۶ نفر از مجموعه جهانی تخت جمشید و ۱۵ هزار و ۴۰۴ نفر از مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدی دیدن کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس همچنین در خصوص آمار‌های اقامت و اسکان مسافران نوروزی از بازه زمانی مذکور اشاره کرد و گفت: در این مدت تعداد کل اقامت‌ها در این استان هم به یک‌میلیون و ۳۵۰ هزار و ۷۷ نفر شب رسیده است. 

ثابت اقلیدی افزود: تعداد تردد جاده‌ای در فارس نیز ۱۲ میلیون و ۸۶۰ هزار و ۲۲۲ مورد ثبت‌شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار