پرونده بابک زنجانی در سال ۱۴۰۲ به سرانجام رسید

با پیگیری‌های دستگاه قضا در سال ۱۴۰۲، بعد از گذشت بیش از ده سال، پرونده بابک زنجانی به نتیجه رسید و اموال وی در خارج از کشور شناسایی و به داخل کشور منتقل شد.

پرونده «بابک زنجانی» از پرونده‌های مهم و جنجالی قوه قضاییه در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی در یک دهه اخیر بود که با تلاش‌های قوه قضاییه و نهاد‌های ذی‌ربط، در سال ۱۴۰۲ به نتیجه رسید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه در تاریخ ۳۰ بهمن‌ماه ۱۴۰۲، طی سخنانی در نشست شورای‌عالی قوه قضاییه، از این موضوع خبر داد که در نتیجه تلاش‌ها و مجاهدت‌های همه بخش‌های ذی‌ربط، اموال «بابک زنجانی» در خارج از کشور شناسایی و به تهران منتقل شد.

پیرو سخنان رئیس عدلیه درباره شناسایی اموال بابک زنجانی در خارج و انتقال آن به تهران، رئیس کل بانک مرکزی نیز در روز اول اسفندماه تاکید کرد که اموال بازگردانده شده بابک زنجانی که به صورت دارایی‌های ارزی است، تماما به خزانه بانک مرکزی منتقل شد.

روند رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دستگاه قضا

پرونده «بابک زنجانی» با دریافت گزارشی در رابطه با اخذ مقدار قابل توجهی ارز از بانک مرکزی و عدم بازپرداخت کامل آن مبلغ و فروش ارز در بازار آزاد و همچنین عدم بازپرداخت مابه‌ازای مبلغ نفت دریافتی از سال ۱۳۹۱ آغاز شد.

بازداشت بابک زنجانی در سال ۱۳۹۲

نهم دی ماه سال ۱۳۹۲، خبر بازداشت بابک زنجانی با نام کامل «بابک مرتضی زنجانی» در صدر اخبار رسانه‌های داخلی و خارجی قرار گرفت. حجت‌الاسلام‌والمسلمین محسنی اژه‌ای، به عنوان سخنگوی قوه قضاییه در همان روز و در مورد بازداشت زنجانی، گفت: «بابک زنجانی با توجه به مسائل و اتهامات وارده در هفته‌های اخیر از سوی مراجع قضایی بازداشت شد.»

صدور کیفرخواست و اتهام‌های بابک زنجانی

دی ماه سال ۱۳۹۳، سخنگوی قوه قضاییه از صدور قرار مجرمیت بابک زنجانی خبر داد و گفت: قرار مجرمیت بابک زنجانی ۲۰۰۰ صفحه است و باید هر صفحه مطالعه شود و تایید آن زمان می‌برد.

 پس از بررسی گزارش‌های واصله و انجام تحقیقات مقدماتی، کیفرخواست ۲۳۷ صفحه‌ای برای متهم صادر و پرونده جهت بررسی و صدور حکم به دادگاه انقلاب اسلامی ارجاع شد.

بر اساس کیفرخواست صادره، اتهام‌های بابک زنجانی عبارت بودند از: افساد فی‌الارض از طریق اخلال در نظام اقتصادی با رهبری شبکه سازمان یافته، استفاده از سند مجعول، پولشویی کلان و عمده با علم به موثر بودن و ضربه زدن به نظام اقتصادی کشور، کلاهبرداری گسترده از چند بانک و وزارت نفت، جعل ۲۴ فقره اسناد بانکی، پولشویی به مبلغ ۱ میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و نشر اکاذیب.

رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دادگاه انقلاب اسلامی و صدور حکم

 رسیدگی به پرونده بابک زنجانی در دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی صلواتی از مهرماه ۱۳۹۴ آغاز شد و بعد از برگزاری ۲۶ جلسه، در بهمن‌ماه ۱۳۹۴ رسیدگی به پرونده و اتهامات وارده به پایان رسید.

در این جلسات به اتهام‌های متهمان پرونده از جمله متهم ردیف اول و توقیف، کارشناسی و ارزشیابی اموال متهم، جزئیات قرارداد‌های نفتی و دفاعیات متهم و وکیل مدافع وی پرداخته شد.

نهایتا در اسفندماه ۱۳۹۴ حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محسنی اژه‌ای به عنوان سخنگوی قوه قضاییه در آن سال، از صدور حکم پرونده بابک زنجانی و محکومیت وی به اعدام، رد مال به شاکی (شرکت ملی نفت ایران) و جزای نقدی معادل یک چهارم پولشویی، خبر داد.

بررسی حکم بابک زنجانی در دیوان عالی کشور

حکم پرونده بابک زنجانی در تاریخ ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۵ در ۳۱۸ صفحه به وکیل بابک زنجانی ابلاغ شد. وکیل وی در مهلت قانونی نسبت به حکم اعتراض کرد و پرونده در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به دیوان عالی کشور رفت.

در نهایت حکم اعدام بابک زنجانی در آذرماه ۱۳۹۵ در دیوان‌عالی کشور تأیید شد. البته با این قید که اگر محکوم‌علیه، کلیه اموال را مسترد کند می‌تواند از ارفاقات قانونی ذیل ماده ۱۱۴ قانون مجازات اسلامی بهره‌مند شود.

به نتیجه رسیدن تلاش دستگاه قضایی برای بازگرداندن اموال بابک زنجانی به کشور در سال ۱۴۰۲

پس از اعلام نظر دیوان عالی کشور، توجه مجموعه دادگستری معطوف بر بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» شد.

در این مرحله، بابک زنجانی اعلام کرد در کشور‌های مختلف وجوهاتی دارد و اسنادی هم در این رابطه ارائه کرد. هیئت‌هایی از بخش‌های ذی‌ربط، به کشور‌های مورد ادعای وی اعزام شدند، اما اموال و وجوهاتی از او پیدا نمی‌کردند. همچنین در این بین افراد مختلفی نیز مدعی شدند که می‌توانند اموال نامبرده را شناسایی و مسترد کنند، اما باز هم موضوع برگرداندن اموال به نتیجه نرسید.

دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی نیز برای بازگرداندن اموال بابک زنجانی از خارج کشور تلاش‌هایی انجام دادند و حتی مدت زمان طولانی در عین اینکه با تأکید قضایی متهم همچنان در زندان نگهداری می‌شد در اختیار دستگاه اطلاعاتی قرار گرفت، اما باز هم، هدف نهایی که استرداد وجوه بود محقق نشد و اموال شناسایی‌شده از متهم نیز، تکافوی بدهی وی و خسارات مرتبط با آن را نمی‌داد.

در مرحله بعدی، جمعی از اشخاص یک دستگاه مسئول به دستگاه قضا اعلام کردند که جهت شناسایی و بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» کار جدیدی را آغاز خواهند کرد و رئیس قوه قضاییه با تعیین یک اولتیماتوم از با این موضوع موافقت کرد و ظرف زمانی مشخصی برای این کار تعیین شد تا اگر باز هم ادعا‌های محکوم‌علیه به اثبات نرسید و اموالی از او شناسایی و مسترد نشد که تکافوی بدهی‌هایش را بدهد، حکم قطعی و قانونی در مورد او اجرایی شود.

مدت تعیین‌شده برای بازگرداندن اموال «بابک زنجانی» یک بار دیگر از سوی رئیس دستگاه قضا تمدید شد؛ تا اینکه، بابک زنجانی اعلام کرد قصد همکاری دارد و نشانه‌هایی از صداقت او آشکار شد و اموال قابل‌توجهی را معرفی کرد. نهایتاً محموله اموال به تهران منتقل شد و طبق کارشناسی‌های اولیه، این محموله برای جبران بدهی‌ها و خسارت‌های بابک زنجانی کافی بود. با این وجود رئیس قوه قضاییه در این مورد تأکید داشت تا مجدداً کارشناسی انجام شود.

باتوجه به اهمیت پرونده، یکی از شایعاتی که از همان ابتدا بار‌ها درباره بابک زنجانی (از سال ۱۳۹۳، تا ۱۴۰۲) تکرار شده بود، موضوع آزادی بابک زنجانی بود که بار‌ها از سوی مسئولان قضایی تکذیب شد و همواره بر این موضوع تأکید شد که متهم همچنان در زندان است و تلاش برای بازگرداندن اموال او از خارج کشور ادامه دارد.

در نهایت تلاش‌ها برای به پایان رسیدن این پرونده چندین ساله در اسفندماه ۱۴۰۲ به بار نشست و یکی دیگر از پرونده‌های مبارزه با مفاسد اقتصادی و بازگرداندن اموال بیت‌المال به نتیجه رسید و بدهی زنجانی به مبلغ یک میلیارد و نهصد و شصت و هفت میلیون و پانصد هزار یورو تسویه شد.

این تجربه در به نتیجه رساندن تمامی پرونده‌های مفاسد اقتصادی ادامه خواهد داشت و قوه قضاییه مصمم است تا ضمن اجرای عدالت، همواره از حقوقِ مردم ایران صیانت کند.

منبع: میزان 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۲:۲۲ ۱۳ فروردين ۱۴۰۳
همیشه ادعا میشده که به دلیل تحریمها، حتی قادر به دریافت ارض حاصل از صادرات انرژی نیستیم! مثلا طلب ما از عراق و کره و ... ،
خالا چجوریه که تونستیم این مبلغ هنگفت رو بصورت ارز، وارد کشور کنیم؟!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
یک دوست
۲۲:۰۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
انشاءالله سه میلیارد دلار خاوری هم به خزانه برگرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۲۱:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
قابل باور نیست بیشتر شبیه یک داستان حماسی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
خنده داره محکوم کردن بابک زنجانی ده سال طول میکشه
اما محکوم کردن کسی که کارمیکنه بی خوابی میکشه توکارگازوئیل هست کلا یه روزهم طول نمیکشه چرا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
خب بالاخره تموم شد البته این پرونده ها ده سال طول می‌کشه تصمیم گیری شون پرونده های دیگه نه بعدش هم حالا که اموال به داخل کشور آورده میشه باید بین تمامی مردم ایران به طور مساوی تقسیم کنید چونکه این اموال هم مال مردم بودن که ازشون دزدی شده بود لطف کنید پس این اموال را به پول نقد حساب کرده به تک تک مردم داده بشه نه اینکه این پولا را هم بین خودتون تقسیم کنید
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۲۰:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
ایشان یک دهم از اموالش را معرفی کرده ضمن اینکه به تنهایی مگر میشود چنین اختلاسی کرد من ده میلیون وام نتونستم بگیرم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آقا اختلاس که دزدی نیست بنابراین بابک زنجانی مجرم نیست و ما بیخود اعتراض می‌کنیم البته در آینده همه چیز افشا میشه.
Iran (Islamic Republic of)
حمید اصلانی
۲۰:۲۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
با سلام .مسئولین قوه قضائیه دراین شبهای قدر باید از خدا بخواهند که به مجرمین واختلاس کنندگان عمری طولانی بدهد تا قوه قضائیه با دقت بتواند پرونده آنها را رسیدگی کند .مثل آقای زنجانی بابک را میگویم .بنده معلوم نیست بعد ۱۲ سال مجرم هست ؟ اعدامی هست ؟ یا واقعا بی گناه است .از خداوند میخواهم یک عمر ۲۰۰ ساله به بابک بدهد تا انشاءالله در ۱۵۰ سالگی نتیجه این اتهام برایش روشن شود!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آقای اژه ای و رییس بانک مرکزی باور کردیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
بابک زنجانی کسی بود که طرح اقتصادی خوبی داشت و اشتغال زا بود از دکل نفتی بگیر یا اقتصاد کشور
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۵:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
با سلام این پول چه به خزانه بره چه نره هیچ فرقی به حال این مردم نمیکنه نه مشکل گرانی درست میشه نه مسکن جوان‌ها حالا بعضی ها میگن پول مردم هست منظور شون خودشون هست وگرنه تا به حال ندیدیم یه کشوری پول بلوکه شده رو آزاد کنه مسولان بریزن تو حساب ملت حالا بعضی ها مینویسم حق ملت بنده خداها منظورشون حق خودشون هست دولت فقط شماره کارت اینها رو بلده سنگ خودشونو به سینه میزنن الکی نیاین برای ما ملت دل نسوزونین هر کی هم اختلاص کرده نوش جونش باز اونها رو باید یه مدال بدن از قدیم میگن دزد دزد بزنه شاه دزده ما نمیدونستیم که باید دزدی یاد بگیریم میگفتن میری جهنم والا فعلا دزدا میرن کانادا ما که دزدی بلد نیستیم تو جهنم هستیم
Iran (Islamic Republic of)
مرتضی
۱۵:۴۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آزادش کنند یه دو تا چیز ازش یاد بگیریم اقااااااا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
مردم در باطن،،، به حساب نمیان!!!
اما در ظاهر، حکومت مردمی ست!!!!!
اعدام نشدن بابک زنجانی ها، معانی های مختلف و زیادی دارد.
شراکت بعضی ها...!
دستور بعضی ها...!
و.....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
دیگه خسته نشدید از دست بابک زنجانی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
تو این ده سال دهها برابر دوباره اختلاس کردن ..اعدام هم که فقط برا مردم عادیه ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
ایشالا‌که‌راست‌میگی‌وما‌تاثیر‌این‌پولها‌را‌در‌اقتصاد‌کشور‌خاهیم‌دید?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
جماعت یه دنیا فرقه بین دیدن وشنیدن بریدازاونابپرسیدکه شنیدهارودیدن .امیدوارم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
من نفهمیدم این همه پول تو دست این چکار میکرد چون دو تا گوسفند دزدیده بشه همه می فهمند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
دورغ و بازهم دروغ،، این بدهي بعد ده سال باید 100 برابر بشه،، نه هم مبلغ سال 92 شما نوشتید محموله اموال به ایران برگشته،، که اینم دروغی بیش نیست َ،، اگر مردم عادی دزدی کنند،، هزار مجازات از طرف قانونگذار براش تعیین و اجرا میشه،، ولی برا بزرگان هیچ مجرمیتی اهراز نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
از کجا می دانید دروغ است بعد اموال دلاری است و شامل تورم نمی‌شوند دلبندم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
اگراین حق مردم هست به صورت مساوی باید به حساب مردم برود نه حساب خزانه دولت. این پول نفت هستش و حق مردم. این پول اگر مال مردم هست باید منبع در آمد بشود. چطور؟ به این صورت که سهم مردم از این پول به سهام عدالتشان اضافه بشود که هم در چرخش تولید شرکتها باشد و باین پول در امدش بسود دولت و مملکت باشد و هم سودی نصیب مردم بشود. به این میگویند عدل عدالت مولا علی ع
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
عزیزم بودجه دولت هم برای کشور و در نهایت مردم هزینه می شود
Iran (Islamic Republic of)
ممیش
۲۰:۵۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
جیب به جیب کردن مردم کیلویی چنده بابا
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۰۷:۲۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
ممنون از قوه قضائیه ❤❤❤❤❤
Germany
مجید
۰۷:۰۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
چنانچه واقعا هم این مبلغ را داده باشه سود اموالی که ۱۲ سال پیش برد نمیشه و ضرری که به جیب مردم بدبخت زد چی میشه خیلی هم خوبه هر کسی دزدی و اختلاس کنه و اگر گیر نیفتاد که نوش جونش اگر هم گیر کرد که بعد چند سال سود همون پول را برمیگردانه و با الباقیش صفا میکنه البته تعدادی از دوستانش هم یه لقمه نون و بوقلمون گیرشون اومده
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
مهدی
۰۶:۵۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
حالا یقین میخواین ولش کنید حکمش اعدامه وبس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۳ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
۱۰ سال!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۶ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
چه خبر از اختلاسگر های هزار میلیاردی ؟؟؟!!!!
فقط زورتون به افراد ضعیف میرسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
این اگر اختلاس کرد لااقل یخورده صنعت هواپیمایی کشور را ترمیم کرد بقیه که فرار کردند چی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۴۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
مردشور این و اونهایی رو ببره که آوردنش رو کار و از یه سرباز صفر به یک دزد کلان تبدیلش کردن. این که عددی نیست برید ریشه یابی کنید و اون افرادی رو که بهش بال و پر دادن رو گردن بزنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۸ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
یادش به خیر . یکی دو سال شایدم بیشتر ملت تو فکر بودن که ( ب ز ) کیه . البته فرقی هم نداشت .اکثرا نمی شناختنش .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۷ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آیااین پولهانبایدتآثیرش دراقتصاددیده شود.فقط خبربرگشتش برای ملت کافیست؟
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۱:۱۱ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
باید برسد دست مردم من جای ایشون بودم یقرون ب این دولت نمی دادم حتااگ میمردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
خدا را شکر که جای ایشان نیستی وگرنه بلای بدتری از ایشان بر سر مردم می‌آوردی
Iran (Islamic Republic of)
بی خانمان
۰۰:۵۴ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
البته در آن زمان قیمت یورو تا الان خیلی خیلی فرق میکنه بعدام از کجا معلوم این پول برگشت کرده چون برای این مردم دردی دوا نمیشه این پول بیاد یا نیاد باز دست کسانی میفته مثل چای دبش نتیجه این میشه برای مردم که الان گوشت امروز شده 760هزار قبل سال تا امروز 7روز سال جدید میگذره گوشت 200هزار بالا رفت چه تاثیری داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۵ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
چه فرقی به حال ما بدبختها کرد اصلا کل دنیا را بدن به شما اصلا همه خلافکارا فاسدا پولها را برگردانن اصلا تحریمها هم برداشته بشه اصلا همه دنیا را بدن به شما دقیقا چه فرقی برای حال ما داره تا الان چقدر برگشته به خزانه چقدر پول بلوکه شده گرفتین چه فرقی در حال ما کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
از اول اعدام شدنی نبود چرا ؟
Turkiye
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
بابک بالاخره از پل صراط رعد شد ولی خاوری یادتان نرود
Germany
ناشناس
۲۳:۱۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
چه حکمی برای آقای ب ز صادر شده تبعید به کانادا؟
Iran (Islamic Republic of)
داوود
۲۲:۵۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
چقدر خوب دزدی های میلیاردی یعنی بالای صد میلیارد که توسط افراد خاص و منتسب و وابسطه به آقازاده‌ها دزدی حساب نمیشود و اختلاس حساب میشود و جالبتر این اختلاس و اختلاسگر هیچ دغدغه و ترسی هم از عواقب کار خودش هم ندارد وشاید حمایت هم بشود اما وای به حال مردم بیچاره اگر زیر میلیون به حساب قانون اختلاس و دزدی کند بیچاره و بدبخت میشود پس نتیجه در مملکت ما باید میلیاردی به جیب زد اگر توان نفوذ به همراهی هریک از مدیران ومسولان را داشته باشیم کافیه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
آیا اموال و خسارت به صورت دلاری ازش گرفته شده یا ریال؟ده سال اموالشو رونکرده حالا که ارزشش بیشتر شده با معرفی تعداد کمی از اموال بدهیشو جبران کرده!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
با پولش سود کرده بعدچند سال برمیگردونه راحت میاد بیرون با پول سود کرده زندگی پولدار خواهد کرد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
خدا را شکر. درود بر قوه قضاییه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
خداقوت خدمت قوه قضاییه و نیروهای امنیتی برای مبارزه با فساد
خداروشکر که قوه قضائیه در مبارزه با فساد جدی و مصمّم است.
Iran (Islamic Republic of)
پرسنال
۱۹:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
چرا دست اینو قطع نمیکنین که؟
یکی که گوسفند میدزده رو انگشتاش رو ازش میگیرین که...
تبعیض در اجرای قانون. متاسفم...
Iran (Islamic Republic of)
احمدرضا
۱۹:۰۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
بخشش لازم نیست، اعدامش کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
نفت ملیه پس پولش ب مردمم میرسه دیگ اگ بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
پول نفت مگه دست بابک بود
Australia
زمان ب
۱۸:۲۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
جوووون، آقازاده ها جمع شید بخور بخور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
متاسفانه مشکل حضور اتباع خارجی از عامل همان مشکل افراد داخل کشور است ، عدم شفافیت مالی و اقتصاد . شفافیت مالی اتباع خارجی و ایرانی فقط با شفافیت بانک ها درست می شود . به جای جنگ روانی سر نژاد پرستی و مهاجرین ، بانک ها و وزارت نفت را شفاف کنید ، حقوق و مزایا را شفاف کنید تا شفافیت اتباع خارجی و مهاجرین درست شود ، اگر مدیر و کارمندی شفافیت مالی داشت زیر بار قبول عدم شفافیت اتباع خارجی نمی رود . زیر بار به کار گیری غیرقانونی اتباع خارجی به جای کارگر ایرانی، نمی رود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
اینم یه جنجال خود خواسته سیاسیون بی اخلاص بود برای سردرگم کردن دین و اقتصاد مردم ، لعنت به هرچی سیاسی باز بی اخلاصه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
چی نصیب مردم ایران شد؟؟
باز هم همه روزه اختلاس هست چی میگین شما ؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
آشنا
۱۷:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
می تونید پرونده قضایی ایشون رو بازخوانی کنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
بابک زنجانی
۱۷:۵۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
چرااا گذررااا؟!

چرا همه واقعیت را نمی گویید؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
اره شما درست می فرمائید پول ها رو برگرداندین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
سودش چی !! هیچ میدونی سود 10 سال چقدر هست!
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۷:۲۳ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
خودی بود و برخورد مومنانه شد
ولی آدمایی که اتهام و فسادشون خیلی کمتر بود سر چند ماه رفتن بالای دار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
ملت منتظر پرونده چای دبش و سایر موارد هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۰ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
حقوق مردم ایران را از شهرام جزایری هم پس گرفتید ویا اون سفارش شده امثال کروبی ها بود وفقط چند سال زندان آن هم سوری بهش حکم دادید
Iran (Islamic Republic of)
محمدجواد
۱۷:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
معلوم شد بعضی جاها این رأفت میتونه حکم مفسد فی الارض رو کم کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۸ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
پوست کلفت مثل کرگدن. لامصب 10سال دولت یک کشور را بازی بدی بعدم مورد لطف و عطوفت دستگاه قضا قرار بگیری. این مملکت انگار صاحب نداره وگرنه باید این و امثال خاوری را چنان چپقشان را چاغ میکردند که بقیه دزدان حکومتی هرگز فکر تکرار این رفتارها و افعال حرام را به ذهنشان هم راه نمیدادند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۹ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
اگر منظورت چاق هست حق با شماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۴ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
عجب مقاومته کرگدن گونه ای از خودش برای نگهداشتن مال حرام نشان داد. حاضر بود بمیره ولی دست از بیت المال بر نداره. همه اختلاسگرها و دزدهای بیت المال همچین اخلاق کثیفی دارند و حاضرن برای به چنگ آوردن مال مردم هر کار حرامی را انجام دهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
حکم اعدامش آمد، پس چی شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
پروناده بابک زنجانی و امثالهم وقتی به سرانجام میرسه که بعنوان مفسد اقتصادی اعدام بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۹ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
با کامیون منتقل کردین یا نیسان آبی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
خب اگه پولا رو داده که آزادش ‌کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
گفته نشد که این مبلغ به ریال برگردانده شد یا به صورت همون یورو دریافت شده
چون خیلی فرق می‌کنه اگه تبدیل به معادل ریالی شده باشه از ۱۰ سال پیش تا الان ارزشش یک بیستم شده
همین موضوع تو ذهن مردم شک ایجاد کرده ، لطفاً پیگیر بشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
خودش چی ؟ میره زندان چن سال؟
آخرین اخبار