مراکز درمانی فارس نیازمند ذخایر خونی است

ذخایر و فراورده‌های خونی، همزمان با سال جدید در استان فارس کاهش یافته است.

مجید اکبرزاده مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: با توجه به تقارن ایام نوروز و ماه مبارک رمضان مراجعه مردمی برای اهدای خون کاهش یافته و از طرفی به دلیل سفر‌های نوروزی و افزایش آمار تصادفات، نیاز بیمارستان‌ها و مراکز درمانی به خون و فرآورده‌های آن رو به افزایش است.

او با اعلان اینکه در حال حاضر به همه گروه‌های خونی به ویژه O منفی و A منفی در استان نیاز است، افزود: مردم نوعدوست با مراجعه به پایگاه‌های ثابت و سیار انتقال خون استان می‌توانند به بیماران نیازمند کمک کنند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس گفت: هزار و ۵۰۰ فرد مبتلا به بیماری تالاسمی که اغلب کودکان با میانگین ۵ سال هستند از عمده‌ترین مصرف‌کنندگان خون و پلاکت در استان فارس محسوب می‌شوند که باید هفتگی به آنها خون داده شود.

اکبرزاده با عنوان اینکه شیراز به عنوان قطب پزشکی جنوب کشور از مراکز درمانی منحصر به فردی برخوردار است، گفت: بیمارستان پیوند اعضا برای هر عمل پیوند به طول میانگین بین ۱۵ تا ۳۰ واحد خون و فرآورده‌های خونی را مصرف می‌کند.

مدیر کل انتقال خون استان فارس افزود: روزه‌داران هم در ماه مبارک رمضان می‌توانند تا ۶ ساعت بعد از وعده سحری، خون اهدا کنند.

او گفت: اداره کل انتقال فارس با افزایش ساعات کاری پایگاه‌های ثابت و سیار زمینه اهدای خون در ساعات پس از افطار را هم فراهم کرده است.

مدیر کل انتقال خون استان فارس افزود: در شیراز پایگاه قوامی هر روز از ساعت ۷ و ۴۵ دقیقه صبح تا ساعت ۲۳، پایگاه نمازی همه روزه از ساعت ۷ و ۳۰ دقیقه تا ۱۹ و ۴۵ دقیقه به جز روز‌های تعطیل و کانکس اهدا خون در ورودی شهرک استقلال از ساعت ۱۴ تا ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه در ماه مبارک رمضان، برای خدمت به اهداکنندگان آماده هستند.

اکبرزاده افزود: علاوه بر شیراز، پایگاه‌های اهدا خون در شهرستان‌های مرودشت، فسا، داراب، جهرم، کازرون و آباده از ساعت ۸ تا ۱۳، پایگاه لامرد از ساعت ۱۹ تا ۲۳، پایگاه گراش ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱ بامداد، پایگاه لار در دو شیفت از ساعت ۸ تا ۱۳ و ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱ بامداد آماده خونگیری از اهداکنندگان هستند.

او افزود: در شب‌های قدر هم همه پایگاه‌های ثابت اهدا خون در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان و دو واحد سیار اهدا خون در حرم مطهر شاهچراغ علیه السلام و حسینیه عاشقان ثارالله از ساعت ۱۹ و ۳۰ دقیقه تا ۱ بامداد پذیرای اهداکنندگان خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار