افزایش چشمگیر میانگین بارش استان در سامانه بارشی اخیر

طی جبهه بارندگی اخیر تا ساعت ۶:۳۰ صبح امروز، ۵۰ میلیمتر بارش تجمعی از ابتدای سال آبی تاکنون به متوسط بارش استان فارس اضافه شده است.

سیاوش بدری مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای فارس گفت: میزان بارش تجمعی در استان فارس از ابتدای سال آبی ۱۶۳ میلیمتر است.

او گفت: تا کنون ۳۸ درصد کاهش بارندگی نسبت به میانگین بلند مدت مشابه وجود دارد.

بدری افزود: در بین ایستگاه‌های منتخب شرکت آب منطقه‌ای، ایستگاه استهبان و برغان با ۹۸ میلیمتر بیشترین بارش را در سامانه اخیر به ثبت رسانیده‌اند.

رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس همچنان در ادامه گفت: تعداد ۹ سد با مجموع گنجایش ۲۹۳۶ میلیون متر مکعب در استان فارس بهره‌برداری می‌شود؛ که تا صبح امروز، آب موجود پشت سد‌های در حال بهره برداری ۱۳۱۵ میلیون متر مکعب یعنی ۴۵ درصد است.

او گفت: با در نظر گرفتن حجم آب پایداری از مجموع آب پشت سدها، ۳۵ درصد معادل ۸۴۶ میلیون مترمکعب قابل استفاده است.

بدری افزود: در حال حاضر حجم آب پشت سد درودزرن تا ساعت شش و نیم صبح امروز به ۶۶۰ میلیون متر مکعب رسیده است و دِبی ورودی به این سد ۳۲۸ متر مکعب بر ثانیه است.

 رئیس هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای فارس ادامه داد: در مجموع میزان ۵۶ میلیون متر مکعب در سامانه بارشی اخیر به حجم آب پشت سد‌های استان اضافه شده است.

بدری همچنین گفت: در طول دولت سیزدهم در شرکت آب منطقه‌ای تا کنون ۳۰ پروژه سازه‌ای و تعداد ۷۰ پروژه غیر سازه‌ای به اتمام رسیده و یا در حال انجام است.

او در پایان با اشاره با شعار سال ۱۴۰۳ جهش تولید با مشارکت مردم، ابراز امیدواری کرد شرکت آب منطقه‌ای بتواند در این راستا قدم‌های مثبتی بردارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار