کاخ سفید: سیاست آمریکا درباره جنگ غزه تغییر نکرده است

سخنگوی کاخ سفید از عدم تغییر سیاست آمریکا پیرامون جنگ غزه علی‌رغم تصویب قطعنامه در شورای امنیت خبر داد.

قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل درباره غزه امروز (دوشنبه) با ۱۴ رای موافق و رای ممتنع آمریکا به تصویب رسید. گرچه تل آویو انتظار داشت واشنگتن این قطعنامه را وتو کند، اما مقامات آمریکایی با رای ممتنع در این زمینه، سیاست دو پهلوی خود را نشان دادند. 

به گزارش الجزیره، کاخ سفید امروز اعلام کرد علی رغم رای ممتنع به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در غزه، سیاست آمریکا در قبال این موضوع تغییری نمی‌کند. 

جان کربی، سخنگوی کاخ سفید در این باره گفت: رای ممتنع ما به این قطعنامه به معنای تغییر در سیاست‌های ما پیرامون این موضوع نیست. با این حال، به دلیل آنکه قطعنامه نهایی فاقد زبان مورد نظر ما از جمله محکوم کردن حماس به دلیل حمله هفتم اکتبر بود، ما به آن رای ممتنع داده و از رای موافق به آن اجتناب کردیم. 

کربی در ادامه با اشاره به ادامه یافتن حمایت‌های تمام قد آمریکا از رژیم صهیونیستی، افزود: مقامات آمریکایی به شدت از تصمیم نتانیاهو برای لغو اعزام مشاوران اسراییلی به واشنگتن برای رایزنی پیرامون عملیات در رفح ناامید هستند.

رسانه‌های صهیونیست پیشتر گزارش داده بودند نتانیاهو تهدید کرده اگر واشنگتن قطعنامه فعلی که خواستار آتش بس فوری در غزه است را وتو نکند، وی دیدار با هیات اعزامی کاخ سفید به تل آویو را لغو خواهد کرد. 

براساس برنامه ریزی‌های انجام شده، هیات کاخ سفید به رهبری ران درمر، وزیر امور استراتژیک؛ و تزاچی هانگبی، مشاور امنیت ملی قرار بود با نتانیاهو دیدار داشته باشند، اما اکنون نخست وزیر رژیم صهیونیستی منتظر نتیجه نشست شورای امنیت برای نهایی کردن این دیدار است. 

گفتنی است پیش از این آمریکا ۳ بار قطعنامه‌های پیشنهادی از سوی سایر اعضای شورای امنیت را به دلیل درخواست اسرائیل وتو کرده بود. تمامی این قطعنامه‌ها خواستار استقرار آتش بس فوری در غزه بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۴۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
کفتارهای جنایتکار مرگ برشما وحامیان حیوات صفتتان که بویی از انسانیت نبردین ونشان دادید که چقدر وحشی وخونخوار هستید وبه زودی به امید خدا ریشه این غده سرطانی خشکیده خواهد شد ونابود خواهند شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۳۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
افرین
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۲۳:۵۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
اولا که مطمئن باشید این رای ممتنع هم با هماهنگی اسرائیل بوده چون اسرائیل خودشم علیرغم همه کشتارها و وحشیگری ها تو مخمصه افتاده چون چیز دندونگیری بدست نیاورده فلذا دنبال راه فراری است از این مخمصه.
ثانیا اگر بهر دلیل باین نتیجه برسه که بنفعشه که همچنان به این نسل کشی ها و وحشیگری ها ادامه بده، دهها قطعنامه شبیه به این و حتی شدید اللحن تر از این هم مانع او نخواهد شد چون تاکنون تجربه نشون داده که پشیزی ارزش برای اینگونه قطعنامه ها قائل نبوده و منبعد هم نخواهد بود !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
روح آرون بوشنل شاد و دم همه آمریکایی هایی که به دولتشون فشار وارد کردن تا از آتش بس حمایت کنه گرم باشه
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۳:۳۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
مشخصه چون خودش عامل جنگه غیب گفتید نابودشان کنید امان بهشون ندید از مکرشون یک لحظه غافل نباشید .
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۲۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
حرامزادگی دولتمردان آمریکا همین را اقتضا می‌کند.تعجبی ندارد. اگر غیر از این بود، تعجب داشت !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۲ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
سیاست جدید آمریکا چراغ سبزه به اسرائیل. در مقابل غزه.با گرفتن مجوزو.چراغ سبز کشورهای عربی برای کشتن باقی مانده مردم غزه و فقط نامی از کشور فلسطین باشد...دیگر بهانه ای برای مقامت و مبارزه دست ایران نباشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
معلومه که عوض نشه
چونکه اسراییل را در سرزمینهای فلسیطین
بوجود اوردید و حداکثر تجهیزات جنگی را در اختیارش گذاشتند
تا مترسک شالیزار برای وحشت در دل کشورهای منطقه
تا انها را محبور به خرید تجهیزات جنگی برای
روبرویی با رژیم کودک کش
در اصل پایتخت امریکا در خاور میانه برای زور گیری و باجگیری از سایر کشور هاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
این یعنی شکستی دیگر برای آمریکا و اسرائیل. اسرائیل میتونست به اهدافش برسه. آمریکا بعد از 3 بار وتو در نهایت مجبور به رای ممتنع شد. در قطعنامه اسمی از حماس برده نشد. خوی وحشی گری اسرائیل در نزد مردم دنیا به وضوح آشکار شد. اقتصاد اسرائیل آسیب شدیدی دید.
آخرین اخبار