شهادت دو برادر فلسطینی ۱۰ و ۸ ساله به فاصله یک ساعت

دو برادر فلسطینی ۱۰ و ۸ ساله به دلیل قحطی دارو و غذا با فاصله یک ساعت از هم شهید شدند.

تنها یک ساعت از خاکسپاری سهیل (۱۰ ساله) در نوار غزه گذشته بود تا اینکه برادرش محمد (۸ ساله) به او پیوست.

براساس گزارش آناتولی، علت مرگ این دو برادر یک مسئله بود. سوء تغذیه و عدم مراقبت پزشکی که در نتیجه جنگ ویرانگر رژیم صهیونیستی علیه غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بوجود آمده است.

هنگامی که یحیی حبوش (۳۳ ساله) از دفن سهیل در یکی از گورستان‌های شهر رفح در جنوب نوار غزه، که مجبور به فرار به آنجا شد، بازگشت، بلافاصله به او اطلاع دادند که فرزند دومش محمد نیز جان خود را از دست داده است.

بدن این دو کودک به شدت ضعیف به نظر می‌رسید تا اینکه استخوان هایشان به دلیل کمبود غذا و نبود مراقبت‌های پزشکی بیرون زده بود، زیرا از بدو تولد دچار فلج مغزی شده بودند.

این دو کودک در چادری در رفح زندگی می‌کردند که فاقد وسایل اولیه زندگی است. با توجه به کمبود غذا، آب، دارو، مراقبت‌های بهداشتی و حتی بهداشت عمومی در نتیجه جنگ، وضعیت آنان بدتر نیز شده بود.

حبوش پیش از تشییع دو فرزندش در حالی که اشک می‌ریخت، در میان فضای غمگین و مظلومیت از دست دادن تنها دو فرزندش، آنها را وداع گفت. پدر با غم دو فرزندش در پستی در فیس بوک خود نوشت: ساعتی پس از تشییع فرزندم شهید سهیل که روح من بود، دومین فرزند قلبم محمد به شهادت رسید.

به گفته وزارت بهداشت فلسطین، ۲۷ فلسطینی از جمله کودکان به دلیل سوء تغذیه ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی در نواری که حدود ۲.۳ میلیون فلسطینی در آن زندگی می‌کنند و ۱۷ سال است در محاصره این رژیم بوده است، به شهادت رسیدند.

در ۱۶ مارس، آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (UNRWA) اعلام کرد که یک سوم کودکان زیر دو سال در شمال نوار غزه از سوء تغذیه حاد رنج می‌برند و هشدار داد که قحطی در راه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
خدایا منتظر قدرت تو هستیم،هیچ فریادرسی نیست
Iran (Islamic Republic of)
عمار .
۱۲:۳۱ ۰۷ فروردين ۱۴۰۳
خداوند جل جلاله در پاسخ به انتظار قدرت الهی به شما و حاکمان رهبران تمامی کشورهای اسلامی و غیر اسلامی که دلسوز مردم فلسطین هستند به شما می گوید قدرتهای بسیاری به شما مومنین مسلمین و غیر مسلمین عدالت جویان به حق در سر تا سر جهان اسلام داده ام و سر تا سر جهان داده ام چرا ازش استفاده نمی کنید تا فلسطین را کاملا آزادش کنید از دست این جنایتکاران صهیونیستی و به شما می گوید شما برخیزید یک قدم بردارید تا خداوند جل جلاله ده قدم به یاریتان بیاید با این همه قدرتی که تحت اختیارتان گذاشته باز می گویید خداوندا عاجزیم از نبرد گسترده با رژیم منحوس خبیث جنایتکار اشغالگر صهیونیستی ؟!!! بشین که خداوند جل جلاله از غیب صهیونیستها رو نابود کند این معجزات مال قدیم‌ها بود که هنوز مومنین قدرتهای پیشرفته کنونی نظامی ارتشهای قوی را در اختیار نداشتند عمرا خداوند جل جلال برایتان تره هم خورد نمی کند پس این همه قدرت اقتدار نظامی که به کشورهای اسلامی داده بدرد چه می خورد ؟!!! پاسخ خداوند جل جلاله را شنیدید حالا بلند شید و حرکت کنید به طرف فلسطین اسلامی و از سر صهیونیستها نجاتشان دهید و دیگر مثل کر لال کور فلجهای درمانده از درگاه خداوند جل جلاله چیزهایی را نخواهید که قبلاً به وفور به شما عنایت کرده ولی ازش استفاده نمی کنید راحت طلبی را پیشه گرفتید به امر جهاد مبارزه با تمام قوا برنمی خیزید . افتااااااااااااااااااااااااااااااااااااد حالا برو دو تا روشن شید . والسلام و صلوات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
واقعا متاثر کننده ست
ولی جدای از این سوالی ذهن منو مشغول کرده
تو اون شرایط وخیم غزه ، که فقط برا همین یکی دو ماه و یکی دوسال هم نیست اینا چرا اینهمه بچه میذارن ، اینهمه بچه وسط اون شرایط می‌ذاری که چی بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
باز هم خوبه اینترنت دارند ما که نداریم البته داریم با سرعت لاک پشت یه موقع هم کلا قطع میشه
Iran (Islamic Republic of)
یوسف
۱۲:۵۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
دلم به درد آمد من طعم از دست دادن فرزند معلول را چشیدم
اما گرسنه نبود تا آخرین نفس هاش درمانشو که گاهی گران قیمت بود ادامه دادم ولی بازهم احساس میکنم برایش کم گذاشتم
خدایا به داد دل پدر و مادرش برس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
خدایا یه کاری کن
مرگ بر رژیم کودک کش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
خدایا خودت به داد این مردم مظلوم برس خودت یاریگر این مردم باش، جنایات این قوم فاسد تمام شدنی نیست از روی زمین خدا محوشون کن. عزت و زندگی رو به این مظلومان برگردان.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
شرم آوره برای جامعه بین المللی
باید همه جهان به امریکا و انگلیس و رژیم صهیونیستی فشار وارد کنند
فشار همه جانیه
همه کشتی های مواد غذایی و دارویی باید به سمت غزه وارد آبها شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
چرا کسی کاری نمیکنه دیگه داغون شدیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۰۷ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
وای بر ما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
معلوم هر دوتاشون فلج مغزی هستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
الله اکبر از این همه صبر خدا. تا کی باید شاهد شهادت این طفلان کوچک و بی‌گناه غزه باشیم ، مرگ بر آمریکا انگلیس رژیم صهیونسیتی. کشورهای خائن عربی در پیشگاه خداوند چه جوابی دارید چه دفاعیه دارند؟ در ایران هم کم نداریم یه عده اشخاص بی‌هویتی و ناسپاسی دارن از رژیم کودک کش اسرائیل حمایت میکنند بهونه های اقتصادی کشور رو بیان میکنند... به والا تک‌تک انسانهای آزاده در کل نقاط مختلف جهان مسول هستیم در مقابل این همه جنایت.... خون ما از خون اونا زنگین تر نیست.. همه ما انسانیم یکروزی هم خواهیم رفت.... تنها کاری که از دست بنده برمیاد همین دعایی هست که باید به حق آنها انجام بدیم. . به امید روزی که ایرائیل و آمریکا ریشه کن بشن.الهی آمین.
خبری عزیز ازت خواهش میکنم چاپ کنید نظرات بنده رو..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
بازم حالا یه عده بیان از طوفان الاقصی 2 حرف بزنن .
سالیان سال هنوز باید جواب اولی رو بدن .
آخرین اخبار