اعلام هشدار نارنجی بارندگی در استان سمنان

مدیر کل هواشناسی استان سمنان درباره خسارت‌های احتمالی تشدید فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید در شبانه روز آینده هشدار نارنجی اعلام کرد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان گفت: بر اساس بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌بینی هواشناسی و تحلیل تصاویر ماهواره‌ای و مدل‌های پیش‌بینی، از اوایل وقت تا اواخر وقت فردا دوشنبه ششم فروردین در استان سمنان ، باران و رگبار و رعد و برق گاهی تگرگ، مه آلودگی، در ساعات بعد از ظهر باد شدید و گردوخاک پیش بینی می‌شود.

ایرج مصطفوی افزود: احتمال وقوع صاعقه، جاری شدن روان‌آب و سیلاب و احتمال اختلال در تردد محور‌ها به دلیل بارش باران و برف کاهش دید به دلیل مه‌آلودگی، کولاک و لغزندگی از جمله مخاطرات شرایط نامساعد جوی است.

احتیاط در تردد محورها، کنترل و لایروبی شبکه آبراه‌های استان و لایروبی جوی‌ها و آبراه ها، خودداری از صعود به ارتفاعات و ناحیه‌های کوهستانی و پرهیز از چرای دام در نواحی مرتفع و به همراه داشتن تجهیزات از جمله زنجیر چرخ در صورت تردد در گردنه‌ها و مسیر‌های کوهستانی، کنترل پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از توقف زیر درختان و داربست‌ها به علت وزش باد شدید مهمترین توصیه‌ها در این هشدار است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.