آماده باش دستگاه های امدادی البرز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی از آماده باش دستگاه های اجرایی و امدادی این استان خبر داد.

مهرور گفت: تحلیل آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از تقویت سامانه تندری روز دوشنبه ۶ فروردین و فعالیت آن در منطقه و استان البرز می باشد.

وی بیان کرد: رگبار و رعد و برق ، تگرگ ، وزش باد شدید و لحظه ای به همراه گرد و خاک و بارش برف و باران و کاهش محسوس دما ، سیلابی شدن موقت رودخانه ها و مسیل های فصلی ، سقوط واریزه و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی دراین شرایط جوی مورد انتظار است.

مهرور در ادامه اثر مخاطره این سامانه بارشی را آبگرفتگی معابر ، سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه های فصلی ، یخبندان و سقوط واریزه و ریزش سنگ در ارتفاعات و جاده های کوهستانی عنوان کرد.

وی توصیه کرد: شهروندان البرزی از سفرهای شهری و بین شهری، توقف و برپایی چادر در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل های فصلی و دامنه کوه ها خودداری کنند, تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارات به دلیل وزش باد شدید اندیشیده شود، محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی در دستور کار قرار گیرد.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز از کوهنوردان خواست از هر گونه صعود به قلل استان به دلیل شرایط حدی رخداد پدیده های مخرب جوی خوداری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.