تکثیر و پرورش ۸۵-۹۰ درصدی آبزیان به کمک یک محصول دانش بنیان

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان از تکثیر ۹۰ درصدی آبزیان با تخم گشایی و غنی سازی ناپلی در مراکز تکثیر و پرورش ماهیان خبر داد.

مدیر عامل یک شرکت دانش بنیان گفت: سیست آرتمیا محصول استراتژیک در مراکز تکثیر و پرورش آبزیان بخصوص در مراحل لاروی میگو ماهیان دریایی ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی بشمار می‌رود و تغذیه این آبزیان در مراحل اولیه رشد بطور صد در صد به ناپلی تازه تخم گشایی شده از سیست آرتمیا وابسته است. 

او افزود: تغذیه لارو ماهی و میگو با استفاده از ناپلی آرتمیا باعث کاهش تلفات و افزایش رشد و مقاومت آنها می‌شود. کیفیت سیستم تولید شده توسط این شرکت با بیش از ۸۵-۹۰ درصد تخم گشایی جزو بهترین سیست کیفیت سیست آرتمیا در بازار داخل و خارج است.

او با اشاره به ناپلی غنی شده زنده و منجمد اظهار کرد: مراکز بزرگ تکثیر میگو ماهیان دریایی ماهیان خاویاری و ماهیان زینتی روزانه به مقدار زیادی ناپلی تازه تخم گشایی شده و یا ناپلی غنی شده نیاز دارند. تخم گشایی و غنی سازی ناپلی نیازمند امکانات وسیع زیربنایی تجهیزات و نیروی انسانی متخصص است که هزینه زیادی به مراکز تکثیر تحمیل می‌کند.

او تصریح کرد: امروزه در بسیاری از نقاط دنیا این مراکز ناپلی را بصورت خالص و یا غنی شده خریداری و استفاده می‌کنند تا هزینه‌های خود را کاهش دهند. 

مدیر عامل این شرکت بیان کرد: پوسته خارجی کم کیفیت که از قابلیت تخم گشایی پایینی برخوردار است با استفاده از هیپوکلریت و سود سوزآور حذف شده و بصورت دکپسوله عرضه می‌شود. سیست دکپسوله ارزش غذایی و انرژی بالاتری نسبت به ناپلی دارد و از آن می‌توان برای تغذیه مراحل لاروی میگو و ماهیان زینتی استفاده کرد. با توجه به ارزش غذایی بالای این محصول استفاده از آن می‌تواند باعث کاهـش تلفات و افزایش رشد و مقاومت لارو میگو و ماهیان زینتی شود.

او ادامه داد: این شرکت دانش فنی تولید جنین زنده آرتمیا با قابلیت نگهداری به مدت ۳ ماه را داراست. برای این منظور پوسته خارجی طبق روش استاندارد اصلاح حذف شده و جنین در درون محلول نگهدارنده کاملا طبیعی بر اساس دانش فنی شرکت در دمای منفی ۲۰ درجه منجمد و در فریزر نگهداری می‌شود. از همه جهات دارای کیفیت بسیار عالی است و به علت عدم وجود پوسته تکثیر به سهولت انجام می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۹ ۲۲ فروردين ۱۴۰۳
تمام اساتید دانشگاه‌ها باید عضو فعال یه شرکت دانش بنیان باشن و به حقوقشون اضافه بشه
آخرین اخبار