تاکید بر خدمات رسانی به مسافران تا پایان تعطیلات عید فطر

استاندار کردستان بر لزوم ارائه خدمات به مسافران و گردشگران و نظارت بر بازار تا پایان تعطیلات عید فطر تاکید کرد.

اسماعیل زارعی‌کوشا ظهر امروز در جلسه ستاد  خدمات سفر که به صورت ویبناری با حضور رئیس جمهور برگزار شد، اظهار کرد: امسال به دلیل تعطیلات زیاد شرایط سفرهای نوروزی و ورود گردشگران به استان تا اواخر فروردین ادامه خواهد داشت و باید نظارت  ها و خدمات رسانی ها با قوت استمرار داشته باشد.

استاندار کردستان تاکید کرد: در توزیع میوه شب عید دعلاوه بر توجه به قیمت باید کیفیت نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه کیفیت میوه شب عید توزیع شده بسیار مطلوب است، گفت: با توجه به تاکیداتی که در زمینه ضرورت عرضه میوه لوکس در سطح استان داشته‌ایم پیش‌بینی ما این است که مباشر بیش از ۲.۵ میلیارد تومان برای عرضه میوه شب عید ضرر خواهد کرد.

زارعی کوشا در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری مراسمات نوروزی در استان اشاره کرد و گفت: مجوز برگزاری جشن‌های نوروزی در نقاط مختلف استان صادر شده و این رویکرد دولت است.

وی با تاکید بر اینکه ضمن ایجاد فضای شاد برای مردم با هرگونه سوءاستفاده مخالف هستیم، گفت: با هرگونه قبح‌شکنی در این جشن‌ها مواجهه و برخورد می‌شود.

اسکان ۱۲۱ هزار مسافر در کردستان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان نیز در این جلسه گفت: از ابتدای شروع سفر‌های نوروزی تا شب گذشته در مجموع ۱۲۱ هزار نفر در استان اسکان یافته‌اند.

کیومرث حبیبی با بیان اینکه سنندج، بانه و مریوان بیشترین ضریب اشغال تخت را در تعطیلات نوروزی امسال تا کنون به خود اختصاص داده‌اند، عنوان کرد: در مجموع ۴۱ هزار تخت اقامتی در سطح استان آماده اسکان مهمانان نوروزی است که ۶ هزار و ۵۰۰ تخت از این تعداد، ثابت هتل و مهمان سراست که در حال حاضر کاملا پر است.

وی گفت: تردد بین استانی اوایل آغاز سفر‌های امسال نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد منفی بود که اکنون به ۵ درصد منفی کاهش یافته و این روند نشان می‌دهد هرچه جلو می‌رویم وضعیت ورود مهمانان و گردشگران نوروزی رو به افزایش است.

حبیبی خاطرنشان کرد: شهر از لحاظ دید و منظر وضعیت خوبی دارد و اقدامات لازم در راستای استقبال از مهمانان نوروزی در سطح استان انجام شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.