هشدار کرملین درباره استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه به اتحادیه اروپا هشدار داد کسانی که بخواهند از دارایی‌های مسدود شده روسیه استفاده کنند با عواقب جدی روبرو می‌شوند.

کرملین روز جمعه به اتحادیه اروپا درباره اعمال تعرفه بر غلات روسیه و استفاده از درآمد‌های دارایی‌های مسدود شده روسیه برای تسلیح اوکراین هشدار داد.

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین گفت: اگر این تصمیمات (مربوط به دارایی ها) اجرا شود، عواقب بسیار جدی برای کسانی خواهد داشت که این تصمیمات را اتخاذ کرده اند. 

وی در پاسخ به سوالی در مورد قصد اتحادیه اروپا برای اعمال تعرفه گمرکی بر غلات روسیه، گفت: مطمئناً مصرف کنندگان اروپایی متضرر خواهند شد.

روز جمعه، کمیسیون اروپا برای محروم کردن مسکو از منبع درآمد برای تامین مالی جنگ خود با اوکراین، پیشنهاد کرد که بر محصولات کشاورزی وارداتی روسیه به اتحادیه اروپا، که در حال حاضر عمدتاً معاف هستند، عوارض گمرکی سنگین اعمال شود.

این یک روز پس از تصمیم کشور‌های عضو اتحادیه در نشست روز پنجشنبه در بروکسل درباره طرح استفاده از سود دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه برای تسلیح اوکراین اتخاذ شد.

شارل میشل، رئیس شورای اروپا روز پنجشنبه در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: ما مصمم هستیم که خیلی سریع حرکت کنیم تا بتوانیم بخشی از این بودجه را برای حمایت از اوکراین استفاده کنیم.

 به گفته جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سود حدود ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده سالانه بین ۲.۵ تا ۳ میلیارد یورو است. اروپایی‌ها می‌خواهند از این مبالغ برای تسلیح اوکراین استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۰۸ فروردين ۱۴۰۳
آخه کسی نیست به این چهار پا بگه که دارایی های شما اونجا چکار می کرد؟اگر توانایی ش رو می داشتید خودتون نگه می داشتید ببینید چه کشوری ساختید که سرمایه ی تون در بانک های اروپایی وآمریکایی وژاپنی وکره جنوبی واسترالیایی ارزش پیدا می کنه خوب حالا که مسدود شده بدست شما هم نمی رسه مثلا می خواهید چه خاکی بر سرتون بریزید .
وتوانایی جنگیدن با دنیا رو هم ندارید ودر مرداب اوکراین هم گیر کردید.
امروز وفردا باید دنبال سوراخ لانه موش باشید
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی عمیقی
۱۴:۴۵ ۰۶ فروردين ۱۴۰۳
از قدیم گفتن سگی که پارس کنه گاز نمیگیره روسیه هم زیاد پارس میکنه راست میگه از سلاح هسته‌ای استفاده کنه تا ببینه چه بلای به سرش میاد خودشم این موضوع رو میدونه چون بایست در عین واحد با چندین کشور بجنگه واینقدر احمق نیست که این کار رو انجام بده
Iran (Islamic Republic of)
مهران ۱۴۹۰
۱۸:۲۸ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
برای اقتدار روسیه زشت است که غربی ها فکر کنند می توانند بدون هیچ هزینه دردناکی اموال روسیه را لوتی خور کنند ،شاید لازم باشه روسیه برای رخ نمایی از قدرت خود و زهر چشم گرفتن از غرب لهستان را با تسلیحات هسته ای از صفحه روزگار محو کند ،آن موقع تا صد سال آینده هیچ کشوری جرات شاخ بازی برای روسیه را نخواهد داشت ، تمام
Iran (Islamic Republic of)
واحد حقگو
۱۴:۲۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
سلام روسیه با تجاوزات اخیر به کشورهای همسایه و اشغال خاکشان وجه بین المللی خود را پایین آورد و الان مثل ببر کاغذی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۷ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
امریکا هیچ غلطی نمیتواند بکند ملعون ملعون است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۰۸ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
دارایی های روسیه که هی۰ اگر داراییهای کل اتحادیه اروپا وامریکا هم خرج جنگ اکراین با روسی شود راه به جایی نخواهند برد اول امریکایی هی کودن واروپاییها فکر کودکانه ای کردند وفکر می کردند با یک دلقم در اکراین می توانند روسیه را شکست دهند اما حالا جهان دارد می بیند که امریکاییها واروپاییها مثل خر در باتلاق اکراین فرورفته اند نه راه پیش دارند ونه راه پس
Iran (Islamic Republic of)
ازاد
۱۴:۳۵ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
فعلا که همین دلقک دوسال ابرقدرت نظامی دنیا رو جلوش وایساده کاری کرده روسیه دست به دامان ایران وکره و....بشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۵:۰۰ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
معلومه از سیاست چیزی سر در نمیاری،خودتو زجر نده و از سیاست بکش بیرون،دنبال یه لقمه نونت باش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۵ فروردين ۱۴۰۳
مرگ بر روسیه متجاوز وجهان خوار
آخرین اخبار