راه اندازی گشت‌های ویژه پلیس برای رصد اصناف و کسبه سیار

 رئیس پلیس فتا استان از راه اندازی گشت‌های ویژه رصد اصناف و کسبه سیار در ایام نوروز به جهت پیشگیری از فعالیت کلاهبرداران سایبری و اسکیمینگ خبر داد.

 سرهنگ رسول جلیلیان گفت: اسکیمینگ به‌عنوان یکی از شگرد‌های رایج در سرقت اطلاعات بانکی و برداشت غیرمجاز از حساب‌های بانکی توسط افراد سودجو می‌باشد که با نصب قطعه‌ای سخت افزاری بر روی کارت خوان‌ها یا دستگاهی جانبی کوچک اقدام به کپی برداری از اطلاعات کارت بانکی افراد می‌کنند و سپس با جعل کارت‌های بانکی افراد، از حساب‌های بانکی ایشان مبالغی را به سرقت می‌برند.

وی بیان داشت: برخی از شهروندان و مسافران گرامی در هنگام خرید، کارت‌های بانکی و رمز آن را در اختیار فروشنده قرار می‌دهند، که امکان کپی برداری از کارت‌های بانکی توسط افراد سودجو ممکن و میسر می‌سازد.

این مقام انتظامی خاطر نشان ساخت: همزمان با نزدیک شدن به پایان سال و با افزایش خرید‌ها و مسافرت‌های نوروزی یکی از ترفند‌های مجرمان سایبری کلاهبرداری در قالب فروشندگان سیار است که این افراد با دایر نمودن بساط سیار، با ارائه کالا و خدمات متنوع ارزان قیمت، اقدام به کپی و جعل کارت‌های بانکی افراد به منظور برداشت غیر مجاز وجه از حساب آنها می‌کنند.

این مقام انتظامی اضافه کرد: در این راستا، به منظور کنترل پلیس برای پیشگیری از وقوع جرائم کلاهبرداری اسکیمری، رصد فعالیت کسبه سیار با راه اندازی گشت‌های سایبری پلیس فتا در ایام پایانی سال ۱۴۰۲ و ایام نوروز سال ۱۴۰۳ در دستوکار قرار گرفت.

سرهنگ رسول جلیلیان ادامه داد: به منظور شناسایی مجرمین سایبری فعال در حوزه اسکیمر در روز‌های پایانی سال جاری تا پایان تعطیلات نوروزی گشت‌های فیزیکی پلیس فتا البرز درسراسر استان به صورت نامحسوس ومحسوس بر عملکرد فروشندگان نظارت می‌کنند.

این مقام مسئول در توصیه به هم‌وطنان گرامی تأکید کرد: حتما از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند؛ بعد از کشیدن کارت در دستگاه‌های کارت‌خوان، رمز الزاماً توسط مشتری باید وارد شود، در این صورت حتی اگر اطلاعات کارت‌بانکی کپی شده باشد، رمز بانکی همچنان در اختیار دارنده کارت خواهد بود و امکان برداشت برای مجرمین امکان‌پذیر نخواهد بود.

رئیس پلیس فتا استان البرز از همشهریان و مسافران استانی خواست: در صورت رویت موارد مشکوک، مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.gov.ir دریافت گزارش‌های مردمی اعلام و شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به سوالات شهروندان در سراسر استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.