عبدی: نسل جوان پشتوانه خوبی برای تیم ملی است

سرمربی تیم ملی جوانان گفت: سرمایه گذاری که بر روی نسل جوان صورت گرفته است، می تواند پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشد.

حسین عبدی،  سرمربی تیم ملی جوانان بعد از پیروزی ۵ بر صفر تیم ملی مقابل ترکمنستان درباره انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی جوانان اظهار کرد: عید نوروز و ماه مبارک رمضان را تبریک می‌گویم. من چند جلسه‌ای با رئیس فدراسیون فوتبال داشتیم تا نسلی که سرمایه گذاری شده به عنوان پشتوانه خوبی برای تیم ملی باشد.

او درباره  اینکه در زمان حضورش در تیم ملی نوجونان گلایه‌هایی داشت و پاداش‌ها پرداخت شد یا نه! گفت: بحث ما در تیم ملی نوجوانان بحث مالی نبود و کار سختی بود و می‌خواستیم کار بزرگی برای مردم انجام بدهیم و قهرمان شویم یا به جمع ۴ تیم برتر جام برسیم، اما انتظارات را تا حدودی توانستیم برطرف کنیم و برای آینده. بار‌ها گفته بودم این تیم ملی مربوط به آینده است که امروز آن آینده است. برای ساختن یک نسل فوتبالی بحث مالی کم‌ترین چیزی است که باید درموردش صحبت شود.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره دعوت آرشا شکوری به تیم ملی بزرگسالان بیان کرد: خوشحالم که آرشا دعوت شد ویکی از بهترین اتفاقاتی بود که برای تیم ما رخ داده است. چند بازیکن تیم ملی نوجوانان ما با تیم‌های خارجی قرارداد امضا کرده اند که خبر خوبی است و چند بازیکن هم در تیم‌های لیگ برتری تمرین می‌کنند که امیدوارم بازی هم به آنها برسد. یکی از بازیکنان ما ۲ گل در بازی‌های فولاد زده است. کار خوبی شروع شده و سرمایه گذاری خوبی روی این بازیکنان انجام شده است.

عبدی درباره جوانگرایی در فهرست تیم ملی بزرگسالان گفت: امیدوارم این فلسفه ادامه پیدا کند، چون راه برای بازیکنان دیگر  باز می‌شود.

عبدی درباره هدف گذاری در تیم ملی جوانان گفت: امروز نمی‌خواهیم این تیم را تشکیل بدهیم این تیم دو سال است که تشکیل شده و با آنها کار اصلی انجام شده است و فقط یکسال بزرگ‌تر از سن خودشان به آن ها اضافه می‌شود به مراتب تیم قوی تری خواهد بود.

 او در مورد رصد مسابقات پایه استان‌های مختلف گفت: همه را می‌بینیم، اما بازیکنان در تیم باشگاهی به یک شیوه بازی می‌کنند و در تیم ملی باید بین المللی بازی کنند. باید آموزش بدهیم و تیم ملی به مراتب بهتری خواهیم بود و باید استعداد‌ها را پیدا کنیم. در تیم نوجوانان هم به دنبال کشف استعداد‌ها بودیم و یک سال و هشت ماه از سن تیم ملی جوانان جلوتر هستیم. بالای ۳۵ بازی بین المللی دارند که به راحتی نمی‌شود از آن گذشت.

عبدی درباره زمان آغاز تمرینات گفت:امیدوارم هرچه سریع‌تر کار‌های احکام و قرارداد‌ها انجام شود تا بازیکنان بتوانند بیایند و کار را شروع کنیم. ۳۰ شهریور اولین بازی را داریم. یعنی کلا ۴-۵ ماه بیشتر وقت نداریم و باید در این زمان تیم را بشناسیم.

سرمربی تیم ملی جوانان درباره کادرش گفت: چند نفری را باید اضافه کنیم یکی، ۲ پیشنهاد دادم و به جلالی هم گفتم در کنار این افراد باتجربه یکی، ۲ مربی جوان هم داشتیم تا فضا را می‌دیدند و تجربه لازم راکسب کنند. جام جهانی و بازی‌های آسیایی تجربه خوبی برای مربیان جوان خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار