وضعیت مطلوب ذخایر خونی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل انتقال خون چهارمحال و بختیاری گفت: روز‌های گذشته ذخایر خونی ۵/۵ روز بود که به همت مردم، این میزان به ۷/۵ روز رسیده است و مشکلی برای تامین خون بیماران در سطح استان وجود ندارد.

حسین هاشمی اظهار داشت: در روز‌های گذشته به دلیل انجام بیشتر جراحی‌های مردم در پایان سال و بعضی مناسبت‌های سال از جمله ماه مبارک رمضان و شب عید ذخیره خون به ۵.۵ روز کاهش یافته بود، که به همت مردم ذخایر خونی استان به ۷.۵ روز رسیده است و در حال حاضر ذخایر خونی خوبی در استان وجود دارد.

وی با بیان اینکه همیشه در ماه مبارک رمضان به دلیل روزه دارید اهدا کنندگان خون ذخایر خونی کاهش پیدا می‌کند افزود: برای مدیریت این موضوع تیم‌های سیار و شیفت‌های بعد از افطار را فعال شدند.

هاشمی اضافه کرد: مرکز انتقال خون شهرکرد از ساعت ۰۷:۳۰ دقیقه تا ۲۴:۰۰ فعال بوده تا افراد روزه دار بعد از افطار هم بتوانند برای اهدای خون اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


وی بیان داشت: پارسال هیچ فرآورده خونی از سایر استان‌ها به وارد نشد و خون مورد نیاز هر ۹ مرکز درمانی موجود در استان از سوی خود مردم استان تأمین شد؛ حتی خون‌ها مازاد بر مصرف بیماران استان برای جلوگیری از ضایعات به استان‌های دیگر نیز ارسال شد.

هاشمی ادامه داد: مراکز انتقال خون شهرکرد و بروجن از روز دوم فروردین از ساعت ۰۸:۰۰ صبح تا ۱۳:۰۰ و از پنجم فروردین مرکز شهرکرد از ساعت ۰۷:۳۰ تا ۲۴:۰۰ فعال خواهند بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار