انگلیس و استرالیا توافقنامه نظامی جدیدی امضا کردند

انگلیس و استرالیا یک توافقنامه جدید نظامی برای تبادل اطلاعات و یا تسهیل آموزش و حضور نیرو‌های نظامی در دو کشور، امضا کردند.

انگلیس و استرالیا امروز پنجشنبه از امضای توافقنامه دفاعی جدیدی در کانبرا خبر دادند که به دو طرف اجازه می‌دهد تا نیرو‌های نظامی و اطلاعات را مبادله کنند.

براساس گزارش الجزیره، به گفته گرانت شاپس وزرای دفاع انگلیس و ریچارد مارلز، وزیران دفاع استرالیا سند جدید شامل آنچه توافقنامه وضعیت نیرو‌ها نامیده می‌شود، است که به نیرو‌های دو کشور اجازه می‌دهد در کشورهایشان با یکدیگر همکاری کنند.

وزیر دفاع انگلیس با اشاره به آنچه در اوکراین اتفاق می‌افتد، از کشور‌های دیگر خواست تا آمادگی نظامی خود را افزایش دهند.  این توافق به معنای یک معاهده دفاعی کامل متقابل نیست که یک طرف را ملزم به مداخله در صورت حمله یا تهدید طرف دیگر کند.  در عوض، هر دو طرف گفتند که موظفند در صورت بروز تهدید با یکدیگر مشورت کنند.

دو کشور چند سال پیش برای مقابله با آنچه که سه پایتخت آن را جاه طلبی‌های نظامی چین در اقیانوس آرام  می‌نامیدند، یک توافقنامه نظامی با آمریکا موسوم به آکوس امضا کردند.  یکی از سنگ بنای توافقنامه آکوس تعهد کمک به استرالیا برای ساخت ناوگانی از زیردریایی‌های قدرتمند هسته‌ای است.

توافق پنجشنبه همچنین باعث می‌شود ملوانان استرالیایی از زیردریایی‌های هسته‌ای انگلیس برای آموزش استفاده می‌کنند یا حضور خدمه زیردریایی انگلیسی مستقر در استرالیا را تسهیل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار