موضوع افزایش قیمت بلیت اماکن گردشگری فارس چیست؟

معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استاندار فارس با اظهار بی‌اطلاعی از افزایش قیمت بلیت برخی از اماکن فرهنگی و تاریخی این استان گفت: تصمیم‌گیری این موضوع در سطح استان انجام نشده و این کار توسط خود دستگاه‌های متولی انجام شده است.

محمدهادی ایمانیه، استاندار فارس گفت: مسئله افزایش نرخ بلیت ورودی اماکن گردشگری به صورت کشوری بوده است، اما در عین حال پیگیر این قضیه هستیم.

محمد فرخ‌زاده، معاون امور هماهنگی زائرین و گردشگری استاندار فارس به عنوان قائم استاندار فارس در ستاد سفر استان در این رابطه هم از افزایش هر گونه قیمت بلیت اماکن گردشگری استان اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: تصمیم‌گیری این موضوع در سطح استان انجام نشده است و در این زمینه بی‌اطلاع هستم و این کار توسط خود دستگاه‌های متولی انجام شده است.

رئیس دانشگاه شیراز هم که متولی چند موزه نظیر نارنجستان قوام، باغ ارم و موزه تاریخ طبیعی است، گفت: نرخ ورودی اماکن تحت پوشش دانشگاه از ۱۰ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان رسیده است که این مسئله در جلساتی با حضور مسئولان ارشد استان و استانداری مطرح شده است.

محمد مؤذنی با بیان اینکه نرخ بلیت ورودی اماکن تحت پوشش دانشگاه شیراز احتمالاً در آینده به ۳۰ هزار تومان افزایش پیدا خواهد کرد، افزود: با توجه به اینکه قیمت‌ها چندین سال افزایش پیدا نکرده و تورم در همه بخش‌ها ایجاد شده است، لذا حفظ و نگه‌داری اماکن گردشگری و تاریخی و فرهنگی هم هزینه‌های سنگینی دارد به همین دلیل نرخ بلیت ورودی این اماکن افزایش پیدا کرده است.

شنیده‌ها حاکی از آن است که مسئله افزایش قیمت بلیت ورودی اماکن گردشگری به صورت کشوری انجام شده و تصمیم هیئت وزیران و دولت بوده است و این تصمیمات ملی است و در حوزه اختیارات استان نیست، گرچه این پیگیری‌ها برای پاسخگویی مسئولان در این رابطه از سوی ایسنا همچنان ادامه خواهد داشت.

همچنین پیگیری‌ها از مسئولان اوقاف فارس نشان داد که قیمت بلیت ورودی اماکن گردشگری تحت نظارت این اداره‌کل نظیر مسجد نصیرالملک و مسجد وکیل شیراز تغییری نکرده است و فعلاً همان نرخ ۱۰ هزار تومان دریافت می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands (Kingdom of the)
اکبر
۰۹:۵۲ ۰۳ فروردين ۱۴۰۳
الان بازدید کلی از کاخ گلستان برای خانواده چهار نفره میشه یه میلیون تومان، الان این چه مدل افزایش قیمته!؟
افزایش قیمت رو بر اساس حقوق مدیران تعیین میشه یا حقوقی که کارگران میگبرن؟ واقعا شرم آور و خجالت آوره،
Spain
فرزاد
۱۴:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
سلام
آیا مردمی که برای نوروز سفر می رفتند حق نداشتند قیمت جدید رو از قبل می دونستند تا بر اساس بودجه اشون برنامه سفر بگذارند؟


آیا آژانس های گردشگری که بر اساس قیمت قبل تور فروختند نباید مطلع می بودند؟ این ضرر رو چه کسی باید پرداخت کنه؟ می دونید برای مسافر خارجیِ تور دور ایران این اختلاف چند ده میلیون میشه؟!!!


گاهی آدم فکر می کنه این کارها از عمد انجام میشه که نارضایتی بوجود بیاره، وگرنه هیچ توجیهی نداره؟


تورم هست؟ قیمت ها بیشتر شده؟
اینجوری باید مدیریت بشه که نه مردم و نه مسئولین استانی بی خبر باشند؟

احسنت به این مدیریت.
آفرین
Spain
فرزاد
۱۴:۲۸ ۰۲ فروردين ۱۴۰۳
سلام آیا مردمی که برای نوروز سفر می رفتند حق نداشتند قیمت جدید رو از قبل می دونستند تا بر اساس بودجه اشون برنامه سفر بگذارند؟ آیا آژانس های گردشگری که بر اساس قیمت قبل تور فروختند نباید مطلع می بودند؟ این ضرر رو چه کسی باید پرداخت کنه؟ می دونید برای مسافر خارجیِ تور دور ایران این اختلاف چند ده میلیون میشه؟!!! گاهی آدم فکر می کنه این کارها از عمد انجام میشه که نارضایتی بوجود بیاره، وگرنه هیچ توجیهی نداره؟ تورم هست؟ قیمت ها بیشتر شده؟ اینجوری باید مدیریت بشه که نه مردم و نه مسئولین استانی بی خبر باشند؟ احسنت به این مدیریت. آفرین