اسکان نزدیک به ۲۰ هزار مسافر نوروزی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از اسکان نزدیک به ۲۰ هزار مسافر نوروزی در کرمانشاه خبر داد.

داریوش فرمانی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با بیان اینکه تمام تمهیدات برای خدمات رسانی به گردشگران نوروزی در کرمانشاه فراهم شده، گفت : در این راستا در بحث اسکان علاوه بر ظرفیت حدود پنج هزار تخت در مراکز اقامتی استان، از ظرفیت اقامتی سایر نهاد‌ها و دستگاه‌ها استفاده کرده‌ایم. 

وی افزود: از ۲۴ اسفند تا عصر روز گذشته (۲۹ اسفند) جمعا حدود ۱۹ هزار و ۴۵۶ مسافر نوروزی در کرمانشاه اسکان پیدا کرده‌اند که ۸۱ درصد از این آمار یعنی ۱۵ هزار و ۸۱۵ نفر از آنها در مراکز اقامتی رسمی همچون هتل‌ها، خانه مسافرها، اقامتگاه‌های بوم گردی و .. اقامت داشته‌اند. 

مدیرکل میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: ۳۰۹۴ نفر از این آمار در مراکز اقامتی غیر رسمی همچون مدارس و ۵۴۷ نفر نیز در مراکز اقامتی اضطراری مانند سالن‌های ورزشی اسکان یافته‌اند. 

وی در خصوص آخرین وضعیت بازدید از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه طی این مدت هم گفت: جمعا طی پنج روز گذشته ۱۸۲ هزار و ۵۶۷ نفر از جاذبه‌های گردشگری کرمانشاه بازدید کرده‌اند که بیشترین آمار بازدید به ترتیب از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی، مذهبی، تفریحی، دست‌ساز و فرهنگی بوده است. 

فرمانی با بیان اینکه طی این مدت ۸۷ فقره بازدید نظارتی نیز روی فعالیت تاسیسات گردشگری استان به منظور ارائه خدمات بهتر به گردشگران نورزی صورت گرفته، افزود: این بازدید‌ها منجربه صدور ۱۵ فقره تذکر، دو فقره اخطار کتبی و سه فقره تعطیلی و تعلیق واحد‌های گردشگری در سطح استان شده است. 

به گفته این مسئول، طی این مدت هیچ شکایتی از سوی گردشگران نسبت به ارائه خدمات در تاسیسات گردشگری کرمانشاه ثبت نشده است .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.