پنج‌هزار طرح نیمه‌تمام در آذربایجان‌غربی تکمیل شد

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای اقدامات قابل توجه طی سال گذشته برای تحقق شعار مهار تورم و رشد تولید گفت: در این راستا علاوه بر نگاه ویژه به موضوع تولید و اشتغال، روند تکمیل پروژه های نیمه تمام هم ادامه یافت و تعداد طرح های تکمیل شده از ابتدای دولت سیزدهم به پنج هزار مورد رسید.

محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در برنامه نوروزی شبکه استانی سیمای آذربایجان‌غربی و دقایقی بعد از آغاز سال ۱۴۰۳ یا قدردانی از حضور آگاهانه و فرصت شناسی مردم آذربایجان‌غربی در برنامه های دفاع از آرمان‌های مقدس امام راحل و انقلاب اسلامی بویژه در راهپیمایی ۲۲ بهمن و اعلام انزجار از دشمنان و تجدید بیعت مجدد با آرمان‌های امام راحل و مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی افزود: در انتخابات اسفند ماه نیز مردم با حضور و مشارکت قوی خود حماسه خلق کردند و با توصیه های معظم رهبری در پای صندوق‌های رأی حضور یافته و نقش خود را در آینده کشور ایفا کردند.

وی با قدردانی از تلاش جهادی و شبانه روزی مدیران و کارکنان دولت در استان در خدمت به مردم با وجود محدودیت های مالی و عقب افتادگی های تاریخی استان در حوزه های مختلف اضافه کرد: با روحیه جهادی و انگیزه خدمت به مردم استان و ریل گذاری و برنامه ریزی های انجام گرفته در سال گذشته شاهد رشد بسیاری از شاخص ها بودیم.

وی با اشاره به برنامه های اقتصادی استان در سال گذشته و تحقق شعار سال نیز اظهار کرد: در کنترل و کاهش تورم و رشد اقتصادی که از سیاست های مهم اقتصادی دولت سیزدهم نیز بود، توفیقاتی خوبی در استان داشتیم.

استاندار آذربایجان‌غربی به برنامه های استان برای رفع موانع تولید و حل مشکلات آنان و احیای واحدهای تولیدی و صنعتی نیز اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته ۲۹۸ واحد راکد و نیمه راکد در استان به چرخه تولید بازگشتند و فعالیت این واحدها در افزایش تولید استان موثر بود.

معتمدیان افزایش تولید در حوزه های مختلف کشاورزی، صنعت و معدن را از توفیقات استان در سال گذشته عنوان کرد.

وی با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی و حضور میهمان نوروزی در استان، بر رعایت اصول ایمنی در سفر و رعایت نکات لازم در رانندگی در راستای کاهش تصادفات تاکید کرد و گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد ۷۰ درصد عامل تصادفات ، عامل انسانی است و ضروری است رسانه ها و بویژه صدا و سیما اهتمام جدی برای آگاهسازی و آموزش فرهنگ رانندگی داشته باشد.

وی توسعه ۱۰ برابری راههای استان در ۲ سال گذشته در راستای ایمن سازی جاده های استان را یادآور شد و افزود: در راستای کاهش تصادفات در این ایام نیز در ۱۷ نقطه نیز کمپ های بین راهی ایجاد شده و ضمن اجرای برنامه های فرهنگی و هنری، فرصتی برای استراحت رانندگان در مسیر جاده ها فراهم می شود.

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به نگاه ویژه دولت سیزدهم به ویژه رییس جمهور به احیای دریاچه ارومیه به بیان بخشی از برنامه های کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه نیز پرداخت و گفت: امسال برای اولین بار رها سازی حق آبه دریاچه ارومیه از سدهای سیلوه ، کانی سیب ، مهاباد ، شهید کاظمی بوکان ، ساروق تکاب و چراغ ویس سقز از آذرماه آغاز شد و با ورود حق آبه و افزایش بارندگی‌ها شاهد روزهای خوب برای دریاچه زیبای ارومیه هستیم .

معتمدیان احیای تالاب های اقماری دریاچه ارومیه را نیز از برنامه های انجام شده در دوسال گذشته عنوان کرد و افزود: ۱۱ تالاب اقماری دریاچه ارومیه با تامین حق آبه لازم احیا شده و جلوه های زیبایی از حیات وحش و زندگی پرندگان را می توان در این تالاب ها مشاهد نمود.

وی با دعوت از میهمانان نوروزی برای بازدید از دریاچه ارومیه ، از برگزاری مسابقات قایقرانی با حضور تیم ملی قایقرانی کشورمان در ۲۴ فرودین ماه در دریاچه ارومیه خبر داد و افزود: در کنار این مسابقات که سه روز خواهد بود، برنامه های فرهنگی ، هنری و اجتماعی نیز برای مردم پیش بینی و اجرا خواهد شد.

وی یکی از مهمترین دغدغه های استان را اشتغال و کاهش بیکاری در استان عنوان کرد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده در سال گذشته برنامه های استان در حوزه اشتغال ۱۲۰ درصد رشد داشت و استان در این حوزه بالاتر از تکالیف قانونی خود عمل کرد و بر اساس اعلام مرکز آمار در زمستان ۱۴۰۲، نرخ بیکاری استان نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل حدود ۴.۵ درصد کاهش یافته است.ادامه....

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین با اشاره به گوشه ای از توفیقات استان در ۲ سال گذشته و در دولت سیزدهم افزود: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون ۵ هزار پروژه عمرانی نیمه تمام در مناطق مختلف شهری و روستایی استان با اعتباری بالغ بر ۴۵۰ هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی توجه به برنامه های اجتماعی و محرومیت زدایی را از سیاست‌های مهم دولت سیزدهم عنوان کرد و افزود: در همین راستا برنامه های مختلف فرهنگی ، اجتماعی، قرآنی و ورزشی در حوزه ملی و بین‌المللی در سال گذشته در استان اجرا شد که ضمن ایجاد نشاط اجتماعی، مورد توجه و استقبال مردم قرار گرفت.

معتمدیان از همراهی رسانه ها در تبیین دستاوردهای دولت و تنویر افکار عمومی قدردانی کرد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام جهش تولید با مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری ، گفت: این نامگذاری نشان از اهمیت نگاه نظام اسلامی، مقام معظم رهبری و دولت سیزدهم به مسائل اقتصادی و معیشت مردم دارد و ما در استان نیز برای تحقق این شعار تمامی امکانات و ظرفیت های استان را بسیج می کنیم تا با مشارکت مردم، شاهد رشد تولید باشیم.

وی همچنین با اشاره به زندگی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب مختلف در استان گفت: نگاه راهبردی نظام جمهوری اسلامی ایران و مقام معظم رهبری زندگی مسالمت آمیز پیروان همه ادیان و مذاهب در کنار یکدیگر است و ما امیدواریم با وحدت و انسجام تمامی مردم ایران اسلامی بتوانیم روزهای خوبی را برای کشور عزیزمان رقم بزنیم .

استاندار آذربایجان غربی از حمایت های نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه و ائمه جمعه استان، دستگاه قضایی استان، نمایندگان مردم استان در مجلس، نیروهای نظامی، انتظامی و امنیتی در همراهی دولت در روند توسعه و پیشرفت و ایجاد امنیت پایدار در استان قدردانی کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.