آماری از اقدامات ستاد سلامت نوروزی فارس طی ۲۴ ساعت گذشته

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، گزارشی از اقدامات حوزه‌های مختلف این ستاد طی ۲۴ ساعت گذشته را ارائه داد.

عباس رضائیان زاده نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در نشست امروز ستاد سلامت نوروزی دانشگاه اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته، با تلاش کارشناسان بهداشتی واحد‌های تابعه دانشگاه، از ۲ هزار و ۳۹۶ مرکز تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن عمومی بازدید شد که از این تعداد، ۵۲ واحد متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی شد.

او، معدوم کردن ۶۴۰ کیلوگرام مواد غذایی غیربهداشتی را از دیگر فعالیت‌های کارشناسان بهداشت محیط طی ۲۴ ساعت گذشته عنوان کرد و از اعزام یک مادر باردار نیازمند به مراقبت‌های ویژه به یکی از بیمارستان‌های استان خبر داد.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: دیروز، ۷ هزار و ۴۵ بیمار در مراکز خدمات جامع سلامت در سطح استان فارس ویزیت شدند.

انجام ۸۲۴ ماموریت امدادی با حضور امدادگران اورژانس فارس

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۸۲۴ ماموریت از سوی پایگاه‌های اورژانس ۱۱۵ فارس به منظور امدادرسانی به مصدومان و بیماران در استان، انجام شد که یک مورد از آن به کمک اورژانس هوایی فارس صورت گرفت.

رضائیان زاده افزود: از تعداد کل ماموریت‌های انجام شده اورژانس فارس، ۱۶۵ ماموریت مربوط به حوادث ترافیکی شهری و جاده‌ای بوده و ۶۵۹ ماموریت غیرترافیکی نیز در این بازه زمانی انجام شده است.

این مقام مسئول، تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن را یک مورد و تعداد مراجعه به کمپ‌های نوروزی اورژانس را ۱۳ مورد عنوان کرد.

او، تعداد مصدومان حوادث ترافیکی ۲۴ ساعت گذشته را ۱۵۴ مورد عنوان کرد که از این تعداد ۳۶ نفر، خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۱۸ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

مراجعه بیش از ۱۰ هزار بیمار به مراکز درمانی استان فارس

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه آمار مراجعه مردمی به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان را طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ هزار و ۳۲۳ مورد اعلام کرد و گفت: با تلاش تیم‌های پزشکی، علاوه بر انجام هزار و ۷۸۹ مورد عمل جراحی، به ۳۲۳ مصدوم ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، همچنین ۳۶۳ بیمار دارای علائم تنفسی و ۳۳۷ بیمار دارای علائم گوارشی نیز ارائه خدمت شد.

رضائیان زاده ادامه داد: در این بازه زمانی، ۱۵ مورد بازدید مربوط به حوزه غذا و دارو بوده که توسط کارشناسان این معاونت از سطح داروخانه‌های استان انجام شد، همچنین ۴۷ مورد مراجعه به میز خدمت معاونت غذا و دارو گزارش شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار