ماجرای موافقت محیط زیست با اجرای سد تنگ سرخ در بالادست شیراز چه بود؟

محیط زیست فارس درباره موافقت این سازمان با اجرای سد تنگ سرخ در بالادست شیراز توضیحاتی ارائه داد.

در پی انتشار خبری مبنی بر موافقت محیط زیست با اجرای سد تنگ سرخ در بالادست شیراز، روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس اعلام کرد: همه سد‌ها مشمول گزارش ارزیابی اثرات زیست محیطی هستند و مادامی که گزارش ارزیابی سد تنگ سرخ در سازمان حفاظت محیط زیست تایید نشود امکان صدور مجوز از طرف محیط زیست وجود ندارد. 

بر این اساس، این طرح که سابقه نسبتا طولانی دارد در دهه ۸۰ شروع و همزمان گزارش ارزیابی آن به سازمان حفاظت محیط زیست ارائه شد که مورد مخالفت قرار گرفت.

بر اساس اعلام روابط عمومی و امور رسانه اداره کل حفاظت محیط زیست فارس، این طرح پس از آن مورد بازنگری قرار گرفت و با تغییراتی که در ابعاد آن داده شد گزارش مجدد ارزیابی اثرات زیست محیطی ارائه شد و در سازمان حفاظت محیط زیست مورد بررسی قرار گرفت پس از رفت و برگشت‌های متعدد به وزارت نیرو اعلام شد که نسبت به مهندسی ارزش اقدام و نتیجه اعلام شود که تقریبا در یک زمان طولانی مهندسی ارزش انجام شد. با این حال تاکنون نتیجه آن به صورت رسمی به اداره کل حفاظت محیط زیست اعلام نشده است.

با این حال تاکنون هیچ‌گونه مجوزی برای ساخت این سد از طرف محیط زیست صادر نشده است و خبر منتشره که منتسب به استاندار است احتمالا مبنی بر دستور وی به منظور پیگیری بررسی گزارش ارزیابی طرح بوده است.

برچسب ها: محیط زیست ، ساخت سد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود بوستانی
۰۲:۲۲ ۱۲ فروردين ۱۴۰۳
من نمیدونم این مشکلات خاک و زلزله و … فقط واسه شیرازه؟؟؟!!!!
یکم بفکر این شهر باشید بخدا تهران از شیراز خیلی کم آب‌تره ولی ۳ تا دریاچه‌ی مصنوعی بزرگ داره که شهروندان تهراتی از تمام مزایای تفریحات و امکانات آبی برخوردارند… آخه چقدر آسمون به ریسمون میبافند واسه یک دریاچه‌ی کوچک که قراره برای اولین بار در این شهر یک امکاناتی که تا به امروز برای شیرازی‌ها دست‌نیافتنی بوده، به ارمغان بیاره؟!!!
یه جوری میگن شیراز میره زیر آب انگار اقیانوس اطلس قراره پشت شیراز آبگیری بشه…!!! بابا ۱۲ میلیون متر مکعب یعنی حوضچه، اصلا اسمش رو دریاچه هم نمیشه گذاشت!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
وقتي استاندار بِه فوق تخصص گوارش اطفال باشه همينه… آخه چه ربطي به استانداري داره ايشون؟! هر چقدر هم مدير خوبي باشن، كار استانداري رو نبايد تقبل مي كردن..
آخرین اخبار