حضور میدانی معاونان استاندار در تمامی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در محل کار خود حاضر باشند.

غلامعلی حیدری در نشست ستاد مدیریت بحران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تمامی امکانات و تجهیزات استان برای مقابله با سیلاب و مهار خسارت‌های احتمالی ناشی از آن بسیج شده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری افزود: استان برای هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی در آماده‌باش ۱۰۰ درصد قرار دارد و هریک از فرمانداران، بخشداران، دهیاران، شهرداران و مدیران دستگاه‌های خدمات‌رسان باید در محل کار خود حاضر باشند.

وی ادامه داد: معاونان استاندار در تمامی شهرستان‌ها حضور میدانی پیدا می‌کنند و بر اموری نظیر آمادگی در خصوص سیلاب، استقبال از مسافران نوروزی، نحوه فعالیت بازارچه‌ها و نمایشگاه‌ها و بازدید از جاده‌های ارتباطی نظارت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: پلیس، هلال‌احمر و راهداری نیز در محور‌های ارتباطی استان حضور داشته باشند و چراغ‌های گردان دستگاه‌های مربوطه روشن باشد.

حیدری بر ضرورت استفاده از ظرفیت پیمانکاران برای مدیریت بهتر سیلاب احتمالی تاکید و اظهار کرد: تمامی امکانات و تجهیزات در استان برابر قانون تجهیز شود.

وی ادامه داد: با توجه به وجود مزارع متعدد شیلات در استان، هشدار‌های لازم در خصوص تنظیم آب ورودی استخر‌ها به شیلات‌داران استان داده شود.

حیدری، جلوگیری از کدورت آب را موضوع مهمی عنوان کرد و گفت: تا می‌توان از ایجاد کدورت آب به ویژه چشمه کوهرنگ جلوگیری شود و چنانچه چنین حادثه‌ای رخ داد خطوط پدافند دیمه فعال شود.

وی تاکید کرد: از قطعی برق، گاز و مخابرات نیز جلوگیری شود و تیم‌های خدمات‌رسان در شهر‌ها و روستا‌ها مستقر شوند.

حیدری بر هدایت آب‌های سطحی ناشی از بارش‌ها به سمت سد‌ها و بند‌های خاکی استان تاکید کرد و گفت: با توجه به کاهش بارندگی در سال ۱۴۰۲ ضروری است تا با هدایت آب‌های سطحی به سد‌ها ذخایر موجود را افزایش داد.

وی افزود: شهرستان‌هایی هم که نیاز به میل مکانیکی داشتند برای آنها ارسال شود و بر جاده ارتباطی گوشنگلی که یکی از شریان‌های ارتباطی استان به شمار می‌رود نیز به شدت نظارت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار