موافقت اتحادیه اروپا با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین

کمیسیون اروپا در نهایت افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه را به تصویب رساند.

جمهوری‌خواهان در کنگره آمریکا بر اکثریتی که در مجلس نمایندگان دارند جلوی لایحه کمک‌های دولت بایدن به اوکراین را گرفته اند. همین موضوع باعث شده کی یف بزرگترین حامی مالی و تسلیحاتی خود را از دست دهد. این در حالی است که جنگ فرسایشی ۲ سال اخیر اکنون با دست برتر روسیه در جبهه‌های نبرد همراه بوده است. اکنون دیگر کشور‌ها به دنبال جایگزینی کمک‌های واشنگتن به کی یف هستند. 

به گزارش خبرگزاری الجزیره، کمیسیون اروپا امروز (دوشنبه) اعلام کرد توافق هفته گذشته اعضا برای افزایش کمک‌های اتحادیه اروپا به ارتش اوکراین به ارزش ۵ میلیارد یورو را به تصویب رسانده اند. 

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با صدور بیانیه‌ای در این باره گفت: با تصویب این بسته کمکی، ما به حمایت از اوکراین برای دفاع از خود در برابر تهاجم روسیه تا هر زمانی که طول بکشد ادامه خواهیم داد. 

این بیانیه می‌افزاید: اتحادیه اروپا با حمایت‌های مالی خود به افزایش توان تسلیحاتی اوکراین ادامه می‌دهد. این بودجه شامل خرید تسلیحات تهاجمی و لجستیک و نیز آموزش نیرو‌های نظامی این کشور می‌شود. 

کمیسیون اروپا همچنین قوانینی را برای خرید مشترک این تجهیزات از پیمانکاران دفاعی اتحادیه اروپا و نروژ (غیرعضو در اتحادیه اروپا ولی یکی از اعضای ناتو) تصویب کرد. 

با تصویب بودجه افزایشی جدید برای اوکراین، سقف بودجه اتحادیه اروپا برای کی یف برای بازه ۲۰۲۱ تا ۲۰۲۷ به ۱۷ میلیارد یورو می‌رسد. هفته گذشته سفرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا موافقت خود را با افزایش ۵ میلیارد یورویی کمک‌ها به ارتش اوکراین برای مقابله با روسیه اعلام داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار