پرونده‌های شورای حل اختلاف آبیک الکترونیکی رسیدگی می‌شود

رییس دادگستری آبیک گفت: تمامی پرونده‌های شورای حل اختلاف این شهرستان به صورت تمام الکترونیک مورد رسیدگی قرار می‌گیرد.

سید جلال حاجی نصیری رییس دادگستری آبیک در تشریح عملکرد یکساله دادگستری شهرستان آبیک، گفت: با توجه به اهمیت تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق، اقدامات موثری در این زمنیه صورت گرفته به طوری که در ابتدای سال جاری ۱۵۰ فقره پرونده مسن و معوق در دادگستری و دادسرای شهرستان موجود بود که در پایان سال این عدد با تلاش همکاران دادگستری و دادسرای آبیک به ۲۰ فقره کاهش یافه است.

وی اضافه کرد: در راستای سند تحول قضایی و کاهش مصرف کاغذ، از مهر ماه امسال توسعه استفاده از دادرسی الکترونیکی در دستور کار ما قرار گرفت به نحوی که در حال حاضر ۱۰۰ درصد رسیدگی‌ها در شورای حل اختلاف، بیش از ۶۰ درصد رسیدگی‌ها در شعب حقوقی، بیش از یک سوم رسیدگی‌ها در شعب کیفری و بیش از ۲۰ درصد رسیدگی‌ها در شعب دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان به صورت تمام الکترونیک (بدون تشکیل پرونده کاغذی) انجام می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری دادگاه‌های بر خط، بیان کرد: در راستای تحقق سند تحول قضایی و دستورالعمل دادرسی الکترونیک، قالب رسیدگی‌ها در پرونده‌هایی که طرفین دعوی و یا اینکه یکی از آنان در زندان حضور دارد، به صورت برخط در سامانه "سهراب" انجام می‌پذیرد.

رییس دادگستری شهرستان آبیک افزود: از ابتدای امسال بیش از ۵۵۰ جلسه رسیدگی برخط با زندانی یا طرفی که تمایل به حضور در جلسه به صورت مجازی داشته است، برگزار شده که از اعزام این تعداد زندانی از زندان به محاکم و دادسرا جلوگیری به عمل آمده است.

حاجی نصیری عنوان کرد: ۹۶درصد ابلاغیه‌های صادره در حوزه قضایی شهرستان آبیک به صورت الکترونیک صورت گرفته و ابلاغ شده که در این زمینه نسبت به سال گذشته با رشد هشت درصد روبرو بوده ایم.

وی با بیان اینکه زمان صدور عدم سوء پیشینه از ۴۲ ساعت ابتدای سال به کمتر از ۱۰ ساعت در پایان سال رسیده، تصریح کرد: از ابتدای امسال و در مجموع چهار هزار و ۲۳۰ درخواست صدور گواهی عدم سوء پیشینه ثبت شده که در خصوص چهار هزار و ۱۴۰ فقره گواهی الزام صادر شده است.

رییس دادگستری شهرستان آبیک بیان کرد: در زمینه اتقان آرا نیز ۸۶ درصد آرای صادره در محاکم قضایی مورد تایید قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.