کاهش نرخ بیکاری در کردستان

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان گفت: نرخ بیکاری در زمستان امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۶ درصد کاهش یافت.

 اکبر محمدی امروز در دوازدهمین جلسه شورای اداری کردستان اظهار کرد: کاهش نرخ بیکاری نشان از آن دارد که جهت دهی ما در حوزه اشتغال صحیح بوده، اما کافی نیست.

وی نرخ تورم ماهانه کردستان را مثبت و از رتبه ۱۵ در مهرماه به ۲۷ کشوری در اسفند ماه اعلام کرد و افزود: در بحث تحقق شعار سال هم بخش عمده‌ای از مصوبات شورای برنامه ریزی محقق شد، ضمن اینکه در حوزه رشد تولید در بخش کشاورزی، تعهد اعلام شده ۹.۷ درصد بود که ۱۰ درصد تحقق یافت.

محمدی ادامه داد: درآمد‌های استان نسبت به سال گذشته ۱۰ هزار میلیارد ریال رشد یافت که بخش عمده‌ای از آن از طریق فرار‌های مالیاتی محقق شد.

وی اعتبارات عمرانی در سال جاری را ۳۱ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: از محل سفر‌های رئیس جمهور به استان نیز ۴۷۴ هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال مصوبه داشتیم که ۱۴۸ هزار و ۲۲۰ میلیارد ریال آن تعهد سازمان برنامه و بودجه است و ۵۶ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافته و مانده تعهد سازمان، ۹۵ هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان با اشاره به تصویب ۹ هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال اعتبارات هزینه‌ای در سال جاری برای استان، ادامه داد: امسال ۳۴۰ میلیارد ریال کسری حقوق کارکنان ادارات استان تامین شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.