لزوم برخورد جدی شهروندان با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر

استاندار کردستان گفت: شهروندان باید برخورد جدی با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر داشته باشند و دستگاه‌های متولی باید همکاری بیشتری داشته باشند.

اسماعیل زارعی کوشا پیش از ظهر امروز در آخرین جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان در سال ۱۴۰۲، اظهار کرد: تغییر رویکرد، هدف‌گذاری دقیق و جزئی و پژوهش محور توسط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در سال آینده در اولویت خواهد بود.

وی تصریح کرد: برای سال آینده داشتن نگاه پژوهش محور، جزیی و منطقه محور در بحث پیشگیری و مقابله با مواد مخدر با استفاده از ظرفیت‌های مردمی و خیرین ضروری است.

استاندار کردستان از آسیب‌پذیر بودن نوجوانان و جوانان در بحث مواد مخدر ابراز نگرانی کرد و با بیان اینکه متاسفانه حوزه رسانه و سینمایی کشور، به شدت در حال عادی‌سازی اعتیاد و دخانیات هستند، گفت: با توجه به طرح جامع نوروزی توقع این است همه دستگاه‌ها به این طرح توجه داشته و ورودی و خروجی شهر‌ها را در بحث معتادان متجاهر پاکسازی کنند.

زارعی کوشا با بیان اینکه براساس بررسی‌های صورت گرفته ۱۶ هزار نقطه آلوده به مواد مخدر و مصرف آن در کشور وجود دارد که ۷۰۰ نقطه آن مربوط به استان کردستان است، اضافه کرد: ۸۲ هزار خرده فروش در سطح کشور در بحث مواد مخدر فعالیت دارند که سهم استان از این رقم، سه هزار نفر است.

وی افزود: شهروندان باید برخورد جدی با معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر داشته باشند و دستگاه‌های متولی باید همکاری بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فرهنگ‌سازی مقابله با مواد مخدر در مدارس می‌توان در این زمینه اقدام کرد، اذعان داشت: در حوزه مقابله تکالیف مورد نظر در طرح جامع مبارزه با مواد مخدر عملیات ضربتی در پاتوق خرده فردشان باید انجام گیرد.

وی خواستار دستگیری افراد خرده فروش دارای تکرار جرم و نگهداری آنان در زندان شد و عنوان کرد: در حال حاضر ۲۳۰ نفر در کمپ ماده ۱۶ سنندج نگهداری می‌شوند که هزینه نگهداری سالانه هر کدام از آنها ۱۴۰ میلیون ریال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.