ساخت کارخانه کشتی‌سازی در گیلان

استاندار گیلان از ساخت یک کارخانه کشتی‌سازی در بندر انزلی خبر داد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان با اشاره به در اختیار قرار دادن ۵ و نیم هکتار اراضی برای سرمایه‌گذاری در حوزه کشتی‌سازی در این استان گفت: در سفر هیئت اقتصادی استان به کشور روسیه مقرر شد در بندر انزلی یک شرکت کشتی‌سازی با سرمایه اولیه یک‌هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان و سرمایه نهایی ۵ هزار میلیارد تومان به بهره‌برداری رسد.

او در گفت‌وگو با خبرنگاران به اختصاص ۴۵ میلیارد تومان از محل سفر رئیس جمهور به گیلان در خصوص تکمیل تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت نیز اشاره کرد و افزود: تا پایان سال یا نهایتا بعد از تعطیلات بخشی از این مبلغ را در اختیار پیمانکار این پروژه قرار دهد تا روند تکمیل فاضلاب مسکن مهر رشت تسریع باید.

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب مسکن مهر

استاندار گیلان همچنین از پیشرفت بیش از ۸۰ درصدی پروژه تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت خبر داد و تصریح کرد: مابقی اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه در اختیار پیمانکار قرار خواهد گرفت لذا باید طی ۶ الی ۷ ماه آینده باید به بهره‌برداری برسد، زیرا ۱۷ هزار خانوار درگیر این مسئله هستند.

عباسی با بیان اینکه با تلاش‌های صورت گرفته شیرابه پسماند سراوان نیز در حال کنترل است، گفت: تصفیه خانه شیرابه لندفیل سراوان به صورت آزمایشی و با ظرفیت اسمی ۳ لیتر در ثانیه به بهره‌برداری رسید ولی به دلیل مشکلات زیست محیطی بار دیگر مزایده در این خصوص در حال انجام بوده و شرکت‌ها در حال بررسی صلاحیت هستند لذا انتظار دارم اقدامات حوزه پسماند را در ۲ سال گذشته به نسبت ۳۷ سال گذشته بررسی کنند.

او افزود: ۲ خط شرکت ماده ۳۸ شده که با تحویل آن؛ کل زباله‌ها تبدیل به کود آلی خواهد شد و تنها برگشتی‌ها بدون مشکل زیست محیطی به محل جدید دفن زباله منتقل خواهد شد، ضمن اینکه حجم ورودی به سایت دفن زباله به ۳۵۰ تن کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.