جاده‌های گلستان، آماده میزبانی از مسافران نوروزی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان گفت: تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان آماده میزبانی از رانندگان، مسافران و گردشگران نوروزی است.

عادل مصدقی با اشاره به برنامه ریزی‌های نوروزی انجام شده برای نوروز ۱۴۰۳ در جاده‌های استان، گفت: همه ساله و در مناسبت‌های مختلف به خصوص تعطیلات نوروزی شاهد تردد انبوهی از خودرو‌ها و مسافران در سطح راه‌های ارتباطی کشور و استان هستیم که علاوه بر ایجاد ترافیک در راه‌های ارتباطی موجب سوانح جاده‌ای بی شماری می‌شود که متاسفانه آمار تلفات جاده‌ای آن سال به سال بالاتر می‌رود.

مصدقی ادامه داد: گلستان به لحاظ موقعیت جغرافیایی و برقراری ارتباط با استان کشور در ایامی مثل تعطیلات نوروزی، میزبان میلیون‌ها خودرو و مسافری است که علاوه بر گردشگری در استان، از گلستان به سایر استان‌ها عزیمت می‌کنند.

۳۰ گشت راهداری گلستان در طرح نوروزی فعال هستند


معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گلستان گفت: ۳۰ گشت راهداری استان با ۳۵۰ راهدار در طرح نوروزی در سطح جاده‌های ارتباطی استان مستقر و آماده خدمت رسانی به مسافران هستند.

سلیم اصغری با توجه به استقرار این تعداد گشت راهداری در محور‌های استان اظهارداشت: همه همکاران راهداری در کنار پلیس راه با رصد لحظه‌ای محور‌ها مشغول خدمت رسانی خواهند بود و تمهیدات لازم برای زمان‌های پیک سفر برنامه ریزی شده است.


وی بیان کرد: اداره‌کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای گلستان به منظور ارتقای سطح ایمنی، نظارت و کنترل مسیر‌های ارتباطی استان و انجام به‌موقع و سریع عملیات راهداری فعالیت‌های گسترده‌ای را برای تعطیلات نوروزی در دست اقدام دارد.


اصغری تصریح کرد: طرح نوروزی راهداری استان از ۲۴ اسفند ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ ادامه دارد، در این ایام ۲۳ راهدارخانه، آمادگی کامل جهت خدمات رسانی به مهمانان نوروزی را دارند.


وی با اشاره به اینکه این اداره‌کل از تمام توان و ظرفیت خود استفاده خواهد کرد تا خدمت‌رسانی مطلوبی را در ایمنی عبور و مرور مسافران نوروزی، در ایام طرح داشته باشد، یادآورشد: امید است رانندگان در ایام تعطیلات نوروزی با دقت به علائم نصب شده در جاده که زبان گویا هستند و همچنین با رعایت سرعت مطمئنه و قوانین راهنمایی و رانندگی از بروز تصادفات جاده‌ای پیشگیری و سفری امن و خاطره انگیز برای خود و خانواده فراهم کنند.


اصغری خاطرنشان کرد:مسافران گلستانی می‌توانند برای اطلاع از طول مسیر، وضعیت جوی و ترافیک مسیر با سامانه گویای ۱۴۱ در تماس باشند و یا از طریق سایت www.۱۴۱.ir از وضعیت مسیر با خبر شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.