کلات به استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی می‌رود

فرماندار کلات گفت: کلات با تمام ظرفیت به استقبال گردشگران و میهمانان نوروزی می‌رود.

علی صلاحی فرماندار کلات گفت: اقدامات خوبی از سوی ستاد اجرایی خدمات سفر شهرستان تاکنون انجام شده و شهرستان آماده پذیرایی از گردشگران نوروزی است.

او افزود: مشکلات احتمالی موجود نیز با طرح در ستاد خدمات سفر شهرستان و تصویب اقدامات لازم در روز‌های باقی مانده تا تعطیلات نوروزی حل می‌شود.

فرماندار کلات با بیان اینکه شهرستان دارای مناطق گردشگری بالقوه‌ای است، ادامه داد: آمادگی هرچه بیشتر دستگاه‌های خدمات رسان و امدادی در این ایام، آمادگی روستا‌های هدف گردشگری، تجهیز و آمادگی محل‌های اسکان و راهدارخانه شهرستان، مناسب‌سازی پارک‌ها، معابر، روشنایی معابر و مبلمان شهری، آمادگی مساجد و... از موارد ضروری است.

صلاحی همچنین با اشاره به برخی اقدامات لازم در قالب ستاد خدمات سفر بیان کرد: تمامی دستگاه‌های خدمات رسان، مجموعه‌های امدادی و سایر دستگاه‌های مرتبط حداقل باید به صورت شیفت یا تمام وقت در روز‌های تعطیل آماده ارائه خدمات به مسافران نوروزی باشند.

او با بیان اینکه شهرستان کلات دارای ۱۱۶ اثر تاریخی است که ۶۸ اثر در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده که شاخص‌ترین آنها عمارت خورشید، مسجد کبود گنبد، کتیبه نادری، بند نادری و برج ارغوانشاه است، تصریح کرد: تمامی پیش بینی‌های لازم برای اقامت مسافران صورت گرفته است.

فرماندار کلات با بیان اینکه این شهرستان مرزی از ظرفیت بالایی در حوزه گردشگری برخوردار است، تاکید کرد: کاخ خورشید، مسجد کبود گنبد و ابنیه تاریخی شهر کلات نادر نیز از جمله اماکن تاریخی کلات هستند که همه ساله با استقبال گردشگران مواجه بوده است.

صلاحی اظهار کرد: کلات یکی از شهرستان‌های تاریخی در استان است که از قدمت فراوانی برخوردار بوده و در هر سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری دارای ظرفیت‌های ویژه‌ای است.

او افزود: امید است با برنامه‌ریزی انجام شده در سطح شهرستان و با توجه به ظرفیت‌های بی‌نظیر در این حوزه و از سویی نزدیکی به شهر مشهد و حضور میلیونی زائران بتوانیم آن را به قطب گردشگری استان تبدیل کنیم.

برچسب ها: کلات ، عید نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.