فعالیت ۸۰۰ گروه جهادی دانش آموزی خدام در چهارمحال و بختیاری

دبیر قرارگاه عدالت آموزشی و تربیتی چهارمحال و بختیاری گفت: در راستای توسعه فعالیت‌های جهادی در حوزه تعلیم و تربیت، ۸۰۰ گروه جهادی دانش‌آموزی و فرهنگی خدام در استان ثبت شده است.

احسان طاهری اظهار داشت: در این طرح در هر مدرسه یک معلم جهادی و چهار دانش‌آموز به صورت داوطلب فعالیت جهادی در مدارس را انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه همزمان با ماه مبارک رمضان و در آستانه عیدنوروز، ۱۰۳ برنامه جهادی برای دانش‌آموزان با همکاری ۶۰ گروه جهادی آغاز شد، افزود: این برنامه‌های جهادی در چهار حوزه آموزشی، پرورشی، سازندگی و محرومیت‌زدایی است که آموزش خانواده، احکام، ویژه برنامه روزه اولی و طرح احسان تعلیم وتربیت را در دستور کار دارند.

به گفته طاهری، اجرای طرح احسان تعلیم و تربیت از اواسط اسفندماه آغاز شد و چشم‌انداز این برنامه آموزشی برای سال تحصیلی جاری شش هزار دانش‌آموز است و در ایام نوروز این طرح ویژه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم و نیاز ویژه به صورت خاص برگزار می‌شود.

وی اظهار داشت: در ایام نوروز امسال طرح شهید عجمیان در هشت مدرسه در مناطق محروم از جمله مدارس مناطق عشایری، فلارد و خانمیرزا اجرا می‌شود که در این طرح۳۰ کلاس درس رنگ‌آمیزی و بهسازی می‌شود.


بیشتر بخوانید


طاهری به اجرای طرح استعدادیابی بنیاد احسان برای دانش‌آموزان پایه هشتم و نهم اشاره کرد و گفت: این طرح در سال تحصیلی جاری در سه استان چهارمحال و بختیاری، زنجان و آذربایجان غربی اجرا می‌شود.

به گفته وی، سهمیه آموزش این طرح در چهارمحال و بختیاری هشت هزار دانش‌آموز است که آموزش‌های لازم برای انتخاب رشته به دانش‌آموزان ارائه می‌شود تا بر اساس استعداد، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کنند.

طاهری ادامه داد: در سال تحصیلی جاری ۱۵ هزار فرهنگی آموزش ۱۹۴ هزار دانش‌آموز را آموزش می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.