اعتراض مقام روس نسبت به بی‌توجهی غرب به جنایات اوکراین

یکی از مقامات روسیه در سازمان ملل تاکید کرد غربی‌ها به جنایت و دیکتاتوری که در کی‌یف در جریان است، بی‌توجهی می‌کنند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در سازمان ملل اعلام کرد ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین هنوز راه حل مشکل ماندن در قدرت را پیدا نکرده است، اما او قبلاً نشان داده است که برای این منظور آماده است تا کل کشور را در خون اوکراینی‌ها را غرق کند.

 براساس گزارش النشره، او در بیانیه‌ای گفت: برای دور کردن تمرکز از این موضوع بسیار ناراحت‌کننده، که نشان می‌دهد کشور‌های غربی نه تنها به نامشروع بودن رژیم (اوکراین) واقف هستند، بلکه نسبت به جنایت و دیکتاتوری آن نیز بی‌توجه‌اند.

در همین رابطه، ولادیمیر روگوف، رئیس جنبش «ما با روسیه هستیم» فاش کرد که زلنسکی از ترس کودتای نظامی علیه خود، یک کمپین پاکسازی را در میان صفوف نیرو‌های اوکراین به راه انداخته است.

پیش از این نیز رئیس جمهور اوکراین به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اختلاف نظر شدید با والری زالوژنی، فرمانده کل نیروهای مسلح، به طور رسمی او را از این سمت برکنار کرد.

با توجه به محبوبیت زالوژنی در میان رای‌دهندگان اوکراینی، این فرمانده به عنوان رقیب سیاسی بالقوه زلنسکی در نظر گرفته می‌شد. نتایج نظرسنجی موسسه بین‌المللی جامعه‌شناسی کی‌یف که در ماه دسامبر منتشر شد، نشان داد در حالی که اعتماد عمومی به زلنسکی از ۸۴ درصد در سال گذشته به ۶۲ درصد کاهش یافته، زالوژنی مورد اعتماد ۸۸ درصد از اوکراینی‌ها شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار