بهره برداری از ۱۵ خانه ورزش در روستا‌های چهارمحال و بختیاری

معاون امور توسعه ورزش اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: در آستانه سال نو، ۱۵ خانه ورزش روستایی در استان آماده بهره‌برداری است.

عبدالله جهانبخشی اظهار داشت: برای تجهیز و راه‌اندازی این خانه‌های ورزش روستایی در استان بیش از سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال تجهیزات ورزشی از جمله میز، راکت پینگ‌پنگ، فوتبال دستی، تشک تاتامی (تشک ورزش‌های رزمی) و صفحه شطرنج خریداری شده است.

وی افزود: ایجاد این خانه‌های ورزش از سال۹۲ با همکاری ادارات ورزش و جوانان استان‌ها در دستور کار قرار گرفت، که با اختصاص یک مکان برای ورزش، تجهیزات ورزشی شامل میز تنیس، شطرنج، فوتبال دستی، دارات در اختیار روستا‌ها قرار می‌گیرد.

جهانبخشی اضافه کرد: خانه‌های ورزش روستایی برای توسعه ورزش روستایی و عدالت در روستا‌ها ایجاد شده‌اند و از فضای‌های بلا استفاده موجود در روستا‌ها و تجهیز آنها به امکانات ورزشی، نیاز‌های ورزشی روستاییان فراهم می‌شود.


بیشتر بخوانید


وی گفت: کاروان تجهیزات خانه‌های ورزش روستای به شهرستان‌های شهرکرد، اردل، کیار، کوهرنگ، بروجن، بن، سامان، لردگان، فلارد و خانمیرزا ارسال می‌شود.

جهانبخشی بیان داشت: این طرح با هدف توسعه ورزش در بعد همگانی و روستایی با همت اداره کل ورزش و جوانان و هیات ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی محلی استان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: حدود ۵۰ هزار ورزشکار سازمان‌یافته در قالب ۵۰۰ هیات ورزشی در شهرستان‌ها و شهر‌های استان فعالی هستند و بیش از ۳۹ درصد این ورزشکاران را بانوان تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.