کاهش آمار تصادفات در میدان های ولی‌عصر (عج)و آزادگان قم

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از کاهش آمار تصادفات در میدان آزادگان و میدان ولی‌عصر (عج) بعد از اصلاح هندسی این دو میدان خبر داد.

 به نقل از شهرداری قم، رضا خانه‌زاد یزدی در یکصدوبیست‌ویکمین جلسه رسمی و علنی شورای شهر قم که در ساختمان شهید زین‌الدین برگزار شد، اظهار داشت: ترافیک شهر قم در روز‌های مناسبتی اجتناب‌ناپذیر بوده و شهر با زیرساخت‌های لازم برای حذف ترافیک در روز‌هایی مانند نیمه شعبان مقداری فاصله دارد.

وی سپس به اصلاح هندسی بعضی از میدان‌های شهر مانند میدان آزادگان و میدان ولی‌عصر (عج) اشاره کرد و افزود: تمام طرح‌ها بر اساس استاندارد‌های مهندسی اجراشده و با اصلاح میادین شاهد کاهش تصادفات هستیم.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، اصلاح هندسی میدان‌های شهر را برای اصلاح رفتار‌های ترافیکی غلط رانندگان لازم دانست و بیان کرد: شاید ترافیک بخشی از میدان افزایش پیداکرده باشد، اما آمار‌ها نشان می‌دهد تعداد تصادفات و انجام رفتار‌های ترافیکی غلط به‌شدت کاهش پیداکرده و در آمار‌های پلیس راهور ثبت است.

وی، طراحی ورودی و خروجی بلوار عمار یاسر و احتمال ایجاد ترافیک در هسته مرکزی شهر را موردتوجه قرار داد و گفت: تمام طراحی‌ها بر اساس استاندارد‌های مهندسی کشور انجام‌شده و هیچ‌یک شرایط غیر استانداری ندارند.

خانه‌زاد یزدی برنامه‌ریزی‌های ترافیکی در شهر را مورداشاره قرارداد و افزود: هر هفته جلسه تخصصی پارکینگ در شهرداری و مناطق برگزار می‌شود که معاونین و شهرداران مناطق در این جلسه حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای رفع مشکل کمبود پارکینگ تمام لکه‌های خالی مناطق شناسایی‌شده و برای تملک آن در بودجه سال آینده ردیف ویژه‌ای دیده‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم در پایان گفت: در تملک نیز اولویت‌بندی انجام‌شده تا ابتدا به‌صورت هم‌سطح به پارکینگ تبدیل شود و سپس در سنوات آینده اقدام به ساخت پارکینگ طبقاتی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار