پلمب ۶ واحد صنفی متخلف در خراسان جنوبی

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: ۶ واحد صنفی متخلف در استان در گشت‌های نظارتی پلمب شدند و نظارت‌ها همچنان با جدیت ادامه دارد.

قدبا رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی در برنامه رادیویی میز خبر صدا و سیمای استان گفت: در آستانه سال نو نظارت بر بازار و کسبه با جدیت در حال انجام است که این نظارت‌ها از ۱۵ بهمن آغاز و تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

او افزود: ۴ تیم بازرسی از این مجموعه به طور جداگانه از دیگر تیم‌ها به صورت ۲ شیفت صبح و بعد از ظهر حتی در روز‌های تعطیل نظارت بر بازار را انجام می‌دهند و امسال بار نظارتی اصناف سنگین‌تر شده است.

قدبا بیان‌کرد: تاکنون سه هزار و ۵۲۰ بازرسی صورت گرفته که طی آن ۶ واحد صنفی متخلف پلمب شده است و همچنین ۲۵ شکایت کتبی داشته ایم که منجر به تشکیل ۲ پرونده و ارسال به تعزیرات حکومتی شده است.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی ادامه داد: مردم می‌توانند شکایات خود و تخلف کسبه و اصناف در استان را از طریق شماره ۳۲۲۲۷۱۷۲ اعلام کنند.

نمایشگاه بین المللی بیرجند نمایشگاهی بومی‌گرا یا طالب تنوع و کیفیت؟

اخیرا نمایشگاه عیدانه و رمضانه در محل نمایشگاه بین المللی بیرجند برگزار شد که برخی از مردم از نحوه برگزاری آن و نداشتن تنوع و کیفیت کافی اجناس گله‌مند بودند.

یکی از مردم شهر بیرجند می‌گوید: اجناسی که در نمایشگاه بهاره عرضه شد همان اجناس بازار بود و گاهاً قیمت آن تفاوتی با قیمت بیرون از نمایشگاه نداشت و تنها تفاوت آن این بود که فاصله بیشتری را طی کردیم در حالی که مردم انتظار دارند در نمایشگاه بین المللی اجناس ارزان‌تر و با تنوع بالاتر باشد و غرفه‌های بیشتری از سایر استان‌ها در آن دایر باشد.

قدبا رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی گفت: نمایشگاه بین المللی بیرجند که اخیراً برگزار شد، ۲۱۰ غرفه داشت که ۹۵ تا ۹۷ درصد غرفه‌ها مربوط به کسبه استان بود و ما این را یک مزیت محسوب می‌کنیم، زیرا باعث کسب درآمد کسبه شده و فرصتی برای عرضه اجناس آنها است.

او افزود: نظارت بر قیمت‌ها در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند وجود داشت و تمام اجناس ۱۰ تا ۱۵ درصد پایین‌تر از قیمت آن در بازار به فروش می‌رسید که علاوه بر غرفه‌های استان خودمان، نزدیک به ۱۰ غرفه از تبریز و کرمان نیز داشتیم.

قدبا بیان‌کرد: روسای اتحادیه و بازرسین از اداره کل صمت نیز در نمایشگاه حضور داشتند که این موضوع امکان این را فراهم می‌کرد تا در صورتی که مردم از قیمت اجناس گلایه‌مند بودند بتوانند موضوع را در محل نمایشگاه به سمع بازرسی برسانند.


بیشتر بخوانید


سرگلزایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان جنوبی در ادامه گفت: ما دنبال برپایی نمایشگاهی با کیفیت بالاتر، خدمات بیشتر و قیمت پایین‌تر هستیم حتی دنبال این مورد هستیم که نمایندگانی از کارخانجات و شرکت‌های بزرگ در کشور در نمایشگاه‌های بین‌المللی ما حضور داشته باشند.

قیمت مصوب حلیم، زولبیا و بامیه

سرگلزایی معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان خراسان جنوبی گفت: قیمت مصوب هر کیلوگرم حلیم در ماه رمضان ۱۱۰ هزار تومان تعیین شده است و همچنین هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک ۱۳۰ هزار تومان و درجه دو ۱۲۰ هزار تومان تعیین شده است.

او در ادامه به بحث میوه‌های تنظیم بازار شب عید اشاره کرد و افزود: تNمین میوه شب عید با مباشر بخش خصوصی است که خرید‌ها انجام شده و باید با قیمتی کمتر از قیمت بازار به مردم عرضه شود.

سرگلزایی بیان کرد: ما موافقیم که مباشر قیمت خرید میوه‌ها را علاوه بر قیمت فروش آن به مردم اعلام کند، اما این موضوع نیز وجود دارد که مباشر هزینه‌هایی از جمله هزینه نگهداری میوه، حمل و نقل و خرابی میوه را دارد، اما در نهایت می‌بایست با مبلغی پایین‌تر از بازار آن را عرضه کند.

رضوی مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در بحث میوه‌های تنظیم بازار، ۱۰۰ تن سیب درختی از چهارمحال و بختیاری و ارومیه تأمین و همچنین ۱۰۰ تن پرتغال والنسیا از جیرفت از سوی مباشر تأمین شده است که هم اکنون در سردخانه‌ها نگهداری می‌شود.

او افزود: مباشر موظف است در بازار کشف قیمت کند و قیمت فروش میوه‌ها را حداقل ۱۵ درصد زیر قیمت بازار برای فروش توزیع کند.

قدبا بیان کرد: این اطمینان خاطر را به هم استانی‌ها می‌دهیم که قیمت عرضه پایین‌تر از قیمت سطح استان است حتی اگر متضرر شود.

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی ادامه داد: به محض تعیین قیمت، قیمت نهایی فروش و مراکز توزیع میوه شب عید اعلام می‌شود.

او افزود: نمایشگاه بین المللی بیرجند همزمان با دیگر استان‌ها در کشور در یک بازه زمانی برگزار شد و همین موضوع باعث شد که کارخانجات و شرکت‌های بزرگ تمایلی به شرکت در نمایشگاه‌های کوچک نداشته باشند و محصولات خود را در استان‌های بزرگتر به فروش برسانند و یا از نظر مدیریت کالایی یا نیرویی معذوریت داشتند.

سرگلزایی بیان‌کرد: باید فرآیند و بازه زمانی را ترتیب بدهیم تا بتوانیم این مورد را مدیریت کرده و از ظرفیت کارخانجات و شرکت‌های بزرگ در نمایشگاه بین المللی بیرجند نیز استفاده کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار