بازآفرینی بافت‌های فرسوده در استان یزد

معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری یزد گفت: در تلاشیم با تکمیل فرآیند مشوق‌ها، ساخت و ساز‌ها در بافت فرسوده افزایش یابد.

محمدجواد ابوالحسینی معاون امور هماهنگی عمرانی استانداری یزد در نشست شورای مسکن استان با اشاره به بازآفرینی بافت‌های فرسوده در استان گفت: در این زمینه مشوق‌های شورای عالی معماری و شهرسازی در سال گذشته به تصویب رسید و در سالجاری توسط شهرداری‌ها مورد تصویب کمیسیون ماده ۵ قرار گرفت و برای اجرا به شهرداری‌های مربوطه ابلاغ شد.

وی افزود: تمامی مشوق‌ها و موارد طرح‌های نهضت ملی مسکن، در بازآفرینی بافت‌های فرسوده نیز وجود دارد و امیدواریم با تکمیل فرآیند مشوق‌ها در بافت‌های فرسوده شاهد افزایش ساخت و ساز‌ها در این حوزه باشیم.

معاون استاندار ادامه داد: کارگزاران و دستگاه‌های که در این حوزه مسئولیت دارند گزارش عملکرد خود را ارئه کردند و امیدواریم طرح‌های نهضت ملی مسکن به زودی تحویل مردم داده شود.

ابوالحسینی خاطرنشان ساخت: تعهدات مربوط به طرح نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲ محقق شده است و در سال ۱۴۰۳ بیش از ۳۰ هزار واحد مسکونی را به بهره برداری خواهیم رساند و برنامه ریزی شده است که به صورت ماهانه طرح‌ها با مردم واگذار شوند.

گزارش اقدامات بازآفرینی شهری استان مشتمل بر موضوعاتی، چون میزان نوسازی در بافت‌های فرسوده شهری و تشکیل حلقه‌های میانی شتاب دهنده در بافت‌های فرسوده و گزارش شهرداری‌های شهرستان‌های استان در خصوص اجرای بسته‌های تشویقی و میزان پروانه‌های ساختمانی صادره در بافت‌های هدف بازآفرینی شهری استان از مباحث این نشست بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار