همایش ملی مدیریت پویا و اقتصاد دانش‌بنیان برگزار شد

نخستین همایش ملی «مدیریت پویا و اقتصاد دانش‌بنیان» با محوریت تولید و اشتغال‌زایی به میزبانی دانشگاه پیام‌نور مرکز کازرون به صورت برخط برگزار شد.

رئیس دانشگاه پیام‌نور فارس طی ارتباط تصویری در ابتدای این همایش گفت: مقام معظم رهبری از سال ۸۹ کلید واژه اقتصاد دانش‌بنیان را مطرح فرمودند و در سال ۱۴۰۱ آن را به شعار سال تبدیل کردند.

محسن جاجرمی‌زاده افزود: اقتصاد دانش‌بنیان افزایش قدرت سیاسی، نفوذ فرهنگی، کاهش اثر تحریم‌ها، رشد علمی و کاهش وابستگی ثروت حاصل از فروش نفت و گاز را به همراه خواهد داشت.

او تاکید کرد: مدیریت پویا در واقع بررسی نسبت بین درون و بیرون سازمان است که وضعیت سازمان را در محیطی پویا و پیچیده برای تعالی سازمانی دنبال می‌کند.

دبیر علمی این رویداد علمی نیز در این همایش، تعداد مقالات ارسال شده به دبیرخانه همایش را ۲۵۰ عنوان کرد و گفت: از این تعداد ۱۷۰ مقاله انتخاب و برای ارائه به مخاطبین برگزیده شد.

محمد تقی امینی افزود: استقبال از ارسال مقالات به این همایش بیانگر علاقه جامعه دانشگاهی به این موضوع است و در تلاش هستیم مقالات دریافتی در پایگاه استنادی علوم و فناوری جهان اسلام نمایه شود.

دبیر اجرایی این همایش نیز گفت: مدیریت پویا، رویکردی است که اجازه می‌دهد تا با تغییرات سریع و پیچیده محیط کسب و کار، به صورت موثر مواجه شویم و این رویکرد، ما را قادر می‌سازد تا به جای واکنش به تغییرات، آنها را پیش‌بینی کنیم و با آنها همگام شویم.

خلیل صفری یادآور شد: اقتصاد دانش‌بنیان نیز مفهومی است که بر این باور استوار است. دانش و اطلاعات می‌توانند به عنوان یک منبع اصلی رشد اقتصادی عمل کنند. در این نوع اقتصاد، دانش و تکنولوژی‌های نوین، نقش محوری در توسعه و رشد دارند.

سرپرست دانشگاه پیام نور کازرون هم در این همایش گفت: ۱۵ محور علمی تولید و اشتغال، ۲۴ محور اقتصاد و ۲۴ محور حوزه مدیریت در این همایش مبنای دریافت مقالات قرار گرفته است.

میثم جعفری‌پور اظهار کرد: موسسه سیویلیکا، پایگاه استنادی علوم وفناوری جهان اسلام، اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت و بسیج مهندسین صنعت و معدن در برگزاری این رویداد علمی مشارکت داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار