مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام:

۳۰ هزار سبد معیشتی در بین مددجویان ایلامی توزیع می‌شود

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با بیان اینکه از راه اندازی ۱۵۰ آشپزخانه و توزیع ۲۰۰ هزار پرس غذا در بین مددجویان این نهاد در استان خبر داد و گفت: ۳۰ هزار سبد معیشتی نیز در ایام ماه مبارک رمضان توزیع می‌شود.

ناصر مرادی پویانی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام با اشاره به راه‌اندازی ۱۵۰ آشپزخانه در استان به منظور تهیه غذای گرم در بین خانواده‌های نیازمند و مددجو در ماه مبارک رمضان، گفت: این آشپزخانه‌ها با مشارکت کمیته امداد، مراکز نیکوکاری و گروه‌های خیریه راه اندازی شده است.

وی ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان حداقل ۲۰۰ هزار پرس غذای از این طریق تهیه و بین نیازمندان و مددجویان استان توزیع می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان ایلام یادآور شد: در ماه رمضان امسال علاوه بر توزیع غذای گرم، بیش از ۳۰ هزار بسته معیشتی برای خانواده‌های تحت پوشش این نهاد تهیه و در بین آنان توزیع خواهد شد.

توانمندسازی ۸۰ زن سرپرست خانوار با مشارکت کمیته امداد دره شهر و گروه‌های مردم نهاد

رئیس کمیته امداد شهرستان دره‌شهر از اجرای طرح توانمند سازی زنان غیر تحت حمایت سرپرست خانوار با مشارکت کمیته امداد گروه‌های مردم نهاد و مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد در این شهرستان خبر داد.

مصدق کولیوند با بیان اینکه در مرحله نخست این طرح، بیش از ۸۰ نفر از زنان سرپرست خانوار مشمول که مستعد توانمندسازی هستند شناسایی شده است، گفت: هدف این اشتغال، توانمندسازی و خوداتکایی این تعداد زن سرپرست خانوار از طریق ایجاد شغل از اهداف اجرای این طرح است

وی گفت: در این طرح در گام اول هر زن سرپرست خانوار مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال و جمعا مبلغ ۲۰ میلیارد ریال دریافت خواهد کرد تا در آینده با راه اندازی مشاغلی از جمله پرورش مرغ خانگی، خیاطی و همچنین بسته بندی سبزیجات نیازی به حمایت دستگاه‌ای حمایتی نداشته باشند.

کولیوند افزود: مراکز نیکوکاری وابسته به کمیته امداد با مشارکت چند گروه و تشکل مردمی تسهیل‌گر با پشتیبانی استانداری مجریان اصلی این طرح هستند و این نهاد دوره‌های آموزشی برای گروه‌های تسهیل‌گر و زنان مشمول این طرح را برگزار کرده است.

به گفته رییس کمیته امداد دره شهر، اولویت توانمندسازی این زنان از طریق اشتغال و پایدارسازی مشاغل مورد نظر و کمک به کارآمدتر شدن تشکل‌های مردمی در زمینه توانمندسازی این خانواده‌ها از جمله دیگر اهداف مورد نظر در اجرای این طرح است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.