اعلام قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی

قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی اعلام شد.

مدیر تعاون روستایی گلستان گفت: برای سال زراعی جاری هر کیلوگرم کلزا کیلویی ۳۵۰ هزار ریال از کشاورزان خریداری می‌شود.

محمدرضا جامی همچنین نرخ قیمت تضمینی هر کیلوگرم آفتابگردان را ۳۲۰ هزار ریال، کاملینا ۳۳۰ هزار ریال، سویا ۳۶۰ هزار ریال و گلرنگ نیز ۳۲۰ هزار ریال اعلام کرد.

در سال زراعی گذشته بیش از ۴۰ هزار هکتار از اراضی گلستان زیر کشت کلزا رفت و گلستان در این بخش رتبه نخست کشور را از آن خود کرد.

وی از فعالیت ۲۸۳ تعاونی در گلستان خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها بخش‌های مختلف از جمله تعاونی روستایی، کشاورزی و تعاونی‌های تولید و اتحادیه‌های شهرستانی و استانی را شامل می‌شود.

مدیر تعاون روستایی گلستان با اشاره به اینکه تعاونی روستایی گلستان بیشتر در زمینه خدمات و بازرگانی و فعالیت‌های فنی از جمله تامین نهاده، خرید محصولات و توزیع اقلام فعالیت می‌کنند، افزود: تعاونی کشاورزی این استان بیشتر تعاونی تخصصی و محصولی هستند و به قشر خاصی خدمات ارائه می‌کنند.

جامی به فعالیت تعاونی‌های تولید در حوزه تولید محصولات کشاورزی و مدیریت منابع آب اشاره کرد و گفت: بخش دیگر از فعالان بخش تعاون را صنوف بخش کشاورزی تشکیل می‌دهند که به ۷۰ هزار نفر بهره‌بردار در قالب هویت‌بخشی و پروانه شغلی کشاورزی خدمات ارائه می‌کنند.

وی با بیان اینکه در ۲ بخش تعاونی و تشکل‌ها حدود ۲۰۰ هزار گلستانی عضو هستند، یادآور شد: صنوف بخش کشاورزی، فعالیت بازرگانی و اقتصادی ندارند و بیشتر از منافع صنفی تولیدکنندگان بخش کشاورزی دفاع می‌کنند.

برچسب ها: کلزا ، دانه های روغنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار