تعیین تکلیف اراضی مرزی استان در دستور کار دادگستری

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: چهار هزار و ۱۶۴ پرونده منابع طبیعی استان اصفهان در دستگاه قضایی پیگیری شده است.

رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: امسال چهار هزار و ۱۶۴ پرونده وارد دستگاه قضایی استان شد که اداره منابع طبیعی و آبخیزداری استان در آن به عنوان شاکی از افراد یا اشخاص متعرض به منابع طبیعی شکایت کرده است.


حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین اسداله جعفری افزود: در این مدت  پنج هزار و ۱۶۵ پرونده منابع طبیعی در شعب ویژه قضایی رسیدگی و هزار و ۱۰۶ پرونده نیز علیه اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تشکیل و هزار و ۲۸۲ فقره پرونده نیز مختومه شد.


رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان با اشاره به  استقرار کشیک‌های فعال در ایام نوروز تا پایان فروردین گفت: تمامی نهاد‌هایی که عضو شورای حفظ حقوق بیت‌المال هستند، شامل اداره منابع طبیعی، محیط زیست، راه و شهرسازی و ... موظف شده‌اند که در ایام نوروز و بعد از آن تا پایان فروردین، کشیک‌های خود را به منظور پیشگیری از تعرضات احتمالی به منابع طبیعی استان و انجام ساخت و ساز‌های غیرمجاز فعال کنند.


او با اشاره  به تعیین تکلیف اراضی مرزی استان  افزود: حدود ۹۲ هزار هکتار از زمین‌های استان که در مرز بین استان اصفهان و ۹ استان همجوار قرار گرفته‌اند و به لحاظ مرز‌بندی‌های دقیق دچار مشکل هستند در معرض سوءاستفاده، قرار دارند و برنامه جدی دستگاه قضایی استان در سال جدید پیگیری به منظور تعیین تکلیف این اراضی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.