صدور قریب به هزار و ۲۰۰ حکم جایگزین حبس در زرند

رئیس دادگستری زرند گفت: از ابتدای امسال  تاکنون قریب به هزار و ۲۰۰ حکم جایگزین حبس به همت قضات کیفری شهرستان زرند صادر شده است.

 ابوالفضل فرحبخش کاهش جمعیت کیفری را از اولویت‌های جدی دادگستری  شهرستان زرند دانست و گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، یکی از منویات رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی)  و دغدغه‌های ریاست  قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان است که خوشبختانه از ابتدای امسال  تاکنون قریب به ۱ هزار و ۲۰۰ حکم جایگزین حبس به همت قضات کیفری شهرستان زرند صادر شده است که تحولی شگرف را در راستای عمل به سیاست‌های ابلاغی قوه قضائیه و سند ارتقا یافته تحول قوه قضاییه، ایجاد کرده است.  

وی افزود: همچنین ۱۵ نفر از مددجویان و زندانیان شهرستان زرند از ارفاقات قانونی در قالب سیستم نظارت الکترونیکی، قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و عید نوروز باستانی بهره‌مند شده اند.  

  رئیس دادگستری زرند هدف از این اقدامات قضایی را دور کردن زندانیان از محیط آسیب زا زندان و حضور زندانیان در کانون گرم خانواده دانست و بیان داشت: زندانیانی تحت نظارت سامانه الکترونیک قرار خواهند گرفت که شرایط ماده ۶۲ قانون مجازات اسلامی را داشته باشند.

وی بیان داشت: در این طرح، زندانیانی که مشمول پابند الکترونیک می‌شوند به طور کامل آزاد نشده اند؛ بلکه تحت نظارت سامانه‌های الکترونیک و در دسترس دستگاه قضایی قرار دارند و در عین حال با حضور در خانواده و اجتماع، فرصت خوبی در مسیر بازاجتماعی شدن و بازگشت به جامعه برای آنان فراهم می‌شود.

فرحبخش افزود: به موجب ماده ۶۲، تمامی حبس جرائم درجه ۵ تا ۸ و سه چهارم حبس جرائم درجه ۲ تا ۴ تحت نظارت سامانه الکترونیک سیستم Gps قرار می‌گیرند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.