عدم پاسخگویی آمریکا درباره ادوات نظامی در افغانستان

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نسبت به بازگرداندن هواپیماها و بالگردهای افغانستان در تاجیکستان و ازبکستان اظهار نظری نکرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری گفت درباره موضع واشنگتن راجع به درخواست طالبان برای بازگرداندن هواپیماها و بالگردهای افغانستان از تاجیکستان و ازبکستان توضیح خواهد داد، اما پاسخی دراین‌باره ارائه نکرد.

متیو میلر، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری از پاسخ به سرنوشت هواپیماها و بالگردهای افغانستان در تاجیکستان و ازبکستان به‌نوعی خودداری کرد.

در این نشست خبرنگار از میلر پرسید: سران طالبان خواستار بازگرداندن بالگردها و هواپیماهای نظامی افغانستان هستند که در حین فروپاشی دولت سابق به ازبکستان و تاجیکستان انتقال یافته‌اند، آنها می‌گویند آمریکا اجازه نمی‌دهد این بالگردها و هواپیماها به افغانستان بازگردانده شود، موضع آمریکا دراین‌باره چیست؟

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ اظهار داشت ابتدا سؤال دیگری را پاسخ خواهد داد و سپس درباره موضع آمریکا توضیح خواهد داد، اما تا پایان نشست خبری توضیحی دراین‌باره ارائه نکرد.

در بحبوحه سقوط دولت اشرف غنی در ۲۴ مرداد سال ۱۴۰۰،  شماری از خلبانان دولت سابق افغانستان به ازبکستان و تاجیکستان فرار کردند و حدود ۵۰ فروند بالگرد و هواپیما را به این کشورها انتقال دادند.

طالبان همواره تأکید کرده‌ است این هواپیماها و بالگردها متعلق به افغانستان است و باید به این کشور بازگردانده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۲۴ اسفند ۱۴۰۲
مرگ بر طالبان و اشرف غنی و امریکا جنایتکار
آخرین اخبار