قزوین آماده استقبال ایمن از بهار است

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین گفت: تمهیدات لازم در طرح استقبال ایمن از بهار در استان قزوین اجرایی شده و استان در آمادگی کامل به سر می‌برد.

محمدرضا علیمی مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین در نشست ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان گفت: طرح آمادگی ویژه نوروز بر اساس طرح استقبال ایمن از بهار ۱۴٠۳ به کلیه دستگاه‌های عضو ستاد ابلاغ شده و تمامی این دستگاه‌ها باید ﺁﻣﺎﺩﮔﯽ ﻭ ﭘﺎﺳﺨﮕﻮﯾﯽ ﻣﻮﺛﺮ عملیاتی و امدادی را در این در ایام ضروری داشته باشند.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی تغییرات آب و هوایی و تجربیات سال‌های گذشته و به منظور ایجاد آمادگی و پاسخگویی مطلوب دستگاه‌های امدادی و عملیاتی در مخاطرات احتمالی در ایام نوروز، اقدامات و هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است.

علیمی با اشاره به پیش‌بینی بارش‌های بهاری و احتمال وقوع سیل و آب گرفتگی معابر در این ایام، اظهار کرد: لایروبی مستمر مسیل‌ها و رودخانه‌ها، پاکسازی دهانه پل‌ها در داخل و حریم شهر‌ها و روستا‌ها و نقاط حادثه خیز رودخانه‌ها باید به صورت جدی در دستور کار دستگاه‌های متولی باشد.

این مسئول عنوان کرد: علاوه بر این با توجه به عدم آشنایی مسافران نوروزی با مناطق پرخطر و حادثه‌خیز استان، آگاه‌سازی مسافران نوروزی مبنی بر عدم اسکان و استقرار در بستر و حریم رودخانه‌ها و مناطق پرخطر از طریق نصب علایم و تابلو‌های هشدار دهنده توسط شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و اطلاع‌رسانی توسط صدا و سیما ضروری است.

وی یادآور شد: ضرورت پیشگیری از حریق احتمالی در مراتع، عرصه‌های طبیعی، تفرجگاه‌ها و اقدام به موقع به ویژه در محل اسکان گردشگران نوروزی، در طرح آمادگی مدیریت بحران استان ویژه ایام نوروز مورد تاکید قرار گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استان قزوین نظارت مستمر بر فعالیت واحد EOC (مرکز عملیات اضطراری یا مرکز کنترل عملیات) دستگاه‌های امدادی و عملیاتی، کشیک ۲۴ ساعته در سطح استان و شهرستان‌ها به منظور ارتقاء سطح عملکرد در زمان بروز حوادث احتمالی، تعیین سه رده جانشین در دستگاه‌های اجرایی، بروزرسانی لیست تجهیزات و آمادگی مساجد و سالن‌های ورزشی جهت اسکان اضطراری مسافران در استان از جمله اقدامات ضروری عنوان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.