لیگ قهرمانان اروپا؛

آرسنال ۱ (۴) - (۲) ۰ پورتو/ صعود توپچی‌ها در ضربات پنالتی+ فیلم

پس از ۸ سال دوباره ضربات پنالتی در لیگ قهرمانان اروپا برنده را مشخص کرد و این بار شانس با آرسنال یار بود.

در چارچوب دور برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان اروپا، تیم‌های آرسنال و پورتو در حالی در ورزشگاه امارات شهر لندن به مصاف هم رفتند که بازی رفت دو تیم در پرتغال با یک گل به سود شاگردان کونسسائو به پایان رسیده بود.

جدال این دو تیم در پایان ۱۲۰ دقیقه با پیروزی یک بر صفر آرسنال به پایان رسید تا کار به ضربات پنالتی کشیده شود. تک گل توپچی‌ها را تروسارد در دقیقه ۴۱ به ثمر رساند. حرکت بسیار خوب کاپیتان اودگارد و در ادامه پاس دیدنی او، توپ را به تروسار می‌رساند و این بازیکن هم با یک ضربه دقیق و زمینی گلزنی کرد.

 

در ضربات پنالتی وندل و گالنو پنالتی‌های خود را برای پورتو گل نکردند، اما آرسنالی‌ها هر چهار ضربه خود را (اودگارد، هاوارتز، ساکا و رایس) به گل تبدیل کردند تا در پنالتی‌ها چهار بر دو پیروز و راهی یک هشتم نهایی شوند.  

مهدی طارمی مهاجم ایرانی پورتو که این روز‌ها در تیمش نیمکت نشین شده، از دقیقه ۸۸ برای پورتو به میدان آمد، اما اگرچه در گذشته پنالتی زن اول پورتو محسوب می شد با این حال در این بازی هیچ یک از چهار ضربه پنالتی تیمش به او سپرده نشد.

نکته جالب این که آخرین بار که یک بازی لیگ قهرمانان اروپا به ضربات پنالتی کشیده شده بود، به فینال لیگ قهرمانان سال ۲۰۱۶ بین رئال مادرید و اتلتیکو مادرید برمی گردد و ۸ سال بود که هیچ مسابقه‌ای در لیگ قهرمانان اروپا به پنالتی کشیده نشده بود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار