آمادگی ناوگان حمل و نقل استان قم برای خدمات دهی به مسافران نوروزی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، بیان کرد: کل ظرفیت ناوگان استان قم برای ایام نوروز به کار گرفته شده است؛ در ماه‌های اخیر با پرداخت وام بهسازی به ۵۰ ناوگان شامل؛ ۳۶ دستگاه اتوبوس و ۱۴ دستگاه مینی بوس از این ظرفیت نیز استفاده خواهیم کرد.

علیرضا اسدی معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم  با بیان اینکه پیش فروش بلیط‌های نوروزی از ۱۷ اسفندماه آغاز شده است، عنوان کرد: ۵۰ درصد ظرفیت ناوگان حمل و نقل ما به صورت اینترنتی و حضوری پیش فروش می‌شود؛ و مابقی این ظرفیت بر اساس تقاضای روزانه شهروندان ارائه می‌شود.

او  ادامه داد: طرح نوروزی جابه‌جایی مسافر به مدت ۲۳ روز، از بیست وچهارم اسفند سال جاری، آغاز خواهد شد و تا هفدهم فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

اسدی بیان کرد: کل ظرفیت ناوگان استان قم برای ایام نوروز به کار گرفته شده است؛ در ماه‌های اخیر با پرداخت وام بهسازی به ۵۰ ناوگان شامل؛ ۳۶ دستگاه اتوبوس و ۱۴ دستگاه مینی بوس از این ظرفیت نیز استفاده خواهیم کرد.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، با بیان اینکه ناوگان مستهلک و غیر قابل استفاده در استان وجود ندارد، گفت: اطلاع رسانی‌ها در خصوص تمدید کارت هوشمند رانندگان و کنترل معاینه فنی انجام شده لذا ناوگان حمل و نقل ما آماده ارائه خدمات است؛ در صورت لزوم از سرویس کارخانجات و مراکز صنعتی نیز استفاده خواهیم کرد.

معاون حمل و نقل راهداری استان قم با اشاره به استقرار اکیپ‌های کنترل ناوگان در پایانه‌ها و پلیس راه، یادآور شد: مدیران فنی قبل از حرکت ناوگان از مبادی با کنترل تجهیزات ایمنی و فنی (عاج لاستیک، ترمز و...) و همچنین سیستم سرمایشی و گرمایشی مجوز حرکت را صادر می‌کنند.

اسدی افزود: در تمام اتوبوس‌ها برگه‌های زرد رنگی برای اطلاع رسانی شماره شرکت خدمات رسان و سامانه ۱۴۱ نصب شده و مردم می‌توانند در صورت مشاهده هر گونه تخلف شکایت خود را ثبت کنند؛ همچنین می‌توانند در پایانه‌های مبدأ و مقصد از طریق دفاتر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مشکلات خود را پیگیری کنند.

 معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم، در پایان تاکید کرد: از هموطنان تقاضا داریم با برنامه‌ریزی سفر کنند و شرایط جوی را از طریق سامانه ۱۴۱ سازمان راهداری رصد کنند؛ با توجه به همزمانی ماه رمضان و عید نوروز ممکن است در برخی مناسبت‌ها با پیک سفر مواجه باشیم لذا تقاضا داریم مردم حتما قبل از سفر بلیط تهیه کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار