اجرای طرح نوروزی راهداری البرز از ۲۴ اسفند ماه

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز از اجرای طرح نوروزی راهداری در این استان خبر داد و گفت: این طرح از ۲۴ اسفند ماه آغاز می‌شود.

علی زندی‌فر در مراسم آغاز رزمایش طرح انتظامی - ترافیکی نوروز ۱۴۰۳ البرز با اشاره کاهش آمار تصادفات استان طی سه سال گذشته گفت: راهداری البرز برای ارتقای ایمنی راه‌های استان در طول سال اقدامات متعددی انجام می‌دهد که حذف نقاط حادثه‌خیز یکی از آنهاست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز با اشاره به اینکه کاهش آمار تصادفات جاده‌ای و ارتقای ایمنی راه‌ها همیشه نیازمند صرف بودجه‌های کلان نیست، اضافه کرد: گاهی با اصلاح یک نقطه یا اجرای یک پروژه کم هزینه می‌توان امنیت یک محور را افزایش داد.

زندی فر بیان کرد: به عنوان مثال در محور ماهدشت - اشتهارد برای مدتی آمار واژگونی وسایل نقلیه افزایش پیدا کرده بود که با بررسی‌های انجام شده و با نظر پلیس راه اجرای پروژه اصلاح شیب شیروانی را در نقاط مورد نیاز این محور در دستور کار قرار دادیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۰ کیلومتر از این محور اصلاح شیب شیروانی شده است، افزود: با اجرای این پروژه درصد تصادفات در این جاده به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است. همچنین با اجرای پروژه ایمن‌سازی در چهار نقطه آزادراه کرج - قزوین آمار تصادفات عابران پیاده را در این محور کاهش دادیم.

زندی فر از اجرای طرح نوروزی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز خبر داد و گفت: این طرح همزمان با سراسر کشور از ۲۴ اسفند در استان آغاز می‌شود و در حال حاضر ۸۰ اکیپ راهداری و پیمانکاری مشغول پاکسازی، خط کشی، اصلاح گاردریل و نیوجرسی و سیستم روشنایی نقاط حادثه‌خیز هستند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان البرز گفت: پروژه ایمن‌سازی راه‌های البرز برای تعطیلات نوروزی از اواسط بهمن سال جاری آغاز شده و در کنار آمادگی برای راهداری نوروزی، طرح راهداری زمستانی نیز پابرجاست و ۱۱ راهدارخانه به همراه تجهیزات و ماشین‌آلات آماده خدمت‌رسانی به کاربران جاده‌ای هستند.

برچسب ها: حمل ونقل ، طرح نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.