اجرای طرح نوروزی پلیس در کردستان

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان گفت: طرح نوروزی پلیس از ۲۴ اسفند با به کارگیری از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی دستگاه های مختلف اجرا خواهد شد.

سردار علی آزادی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه  در سالن جلسات ستاد فرماندهی انتظامی استان، اظهار داشت: طرح نوروزی ۱۴۰۳ به منظور انضباط ترافیکی با حضور سازمان‌های مختلف و به کار گیری ۲۵۰۰ نفر با استفاده ۷۵۰ خودرو و ۲ فروند بالگرد در استان اجرا خواهد شد. 

فرمانده نیروی انتظامی استان کردستان زمان اجرای این طرح را از ۲۴ اسفند تا ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ اعلام کرد و گفت: شعار طرح نوروزی امسال «آرامش و امنیت در بهار قرآن و طبیعت» نامگذاری شده است.

وی از کاهش ۱۱ درصدی آمار تلفات تصادفات جاده‌ای در استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: استان کردستان در کاهش تعداد جانباختگان تصادفات رانندگی رتبه برتر کشوری را کسب کرده ایم. 

سردار آزادی در خصوص نحوه فعالیت رستوران ها در تقارن ماه رمضان و نوروز امسال بیان کرد: متصدیان هتل رستوران‌های بین راهی با رعایت پوشش و شئونات ماه رمضان و با متناسب سازی مکان فعالیت خدمات ارائه دهند.

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه از ابتدای اسفند ماه تاکنون  ۱۵ نفر بر اثر انفجار مواد محترقه مصدوم شدند، افزود:  از این تعداد یک جوان ۱۵ ساله در دیواندره قطع عضو شد و مابقی موارد مصدومیت های جزئی بوده است.

وی از کشف ۳ میلیون و ۸۵۰ هزار انواع مواد محترقه  در استان خبر داد و گفت: برای پیشگیری از حوادث اکیپ‌های ما مستقر هستند و  بامواردی که مزاحمت ایجاد کند و آرامش مردم را بهم زنند به شدت برخورد خواهد شد و تا پایان تعطیلات در بازداشت خواهند بود 

فرمانده انتظامی کردستان با اشاره به اینکه یکی از معضلات شهر سنندج وجود گره ترافیکی در هسته مرکزی شهر است، بیان کرد: پلیس کردستان در نظر دارد که ساختمان پلیس آگاهی در مرکز شهر را تغییر کاربری دهد و برای ایجاد پارکینگ طبقاتی مورد استفاده قرار گیرد.

 رئیس پلیس راهور کردستان نیز در این خصوص بیان کرد: اصلاح این وضعیت نیاز به فرهنگ سازی داریم و گره ترافیکی با تمهیدات اندیشیده شده هسته مرکزی شهر در سال آینده مرتفع خواهد شد.

سرهنگ همتی زاده بیان کرد: برای جلوگیری از استرس و اضطراب مردم خودروها قبل از حمل با جرثقیل از طریق ماموران راهنمایی و رانندگی و ارسال پیامک به راننده خودرو اطلاع داده خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.